Livestreaming

Echte mensen, echte verhalen, echte emoties. Hoe een livestream ook wordt ingevuld, je bereikt er als merk of bedrijf jouw doelgroep mee op een manier die volledig bij je past. Met als gevolg: meer engagement. Maar dan moet de stream wel goed worden neergezet, natuurlijk. Van A tot Z. Om dat hele proces te kunnen verzorgen, startten wij: MassLive.

De voordelen van livestreaming

Livestreams bieden eindeloos veel mogelijkheden. Live interviews, productpresentaties, reportages, skype-calls, rondleidingen; je kunt erin verwerken wat je wilt. En waar je maar wilt. Met behulp van een blue screen bevind je je vanuit de studio op elke plek van de wereld. En dat terwijl er continu vragen kunnen worden gesteld via het platform waarop je kijkt en deze direct kunnen worden behandeld.

Al deze elementen maken dat een livestream:

  • kijkers het gevoel geeft dat ze ergens onderdeel van uitmaken en hier invloed op hebben.
  • perfect is om emotie over te brengen die je bij communicatiemiddelen als mail of whatsapp mist.
  • echt voelt. Het is niet zo dat alles tot in detail is uitgedacht, foutjes maken is menselijk.
  • een goede aanvulling is op fysieke events, of juist een vervanger.

Waarom MassLive?

Voor de ontwikkeling van livestream-concepten die voor meer engagement onder personeel, klanten en/of prospects zorgen, ben je bij ons aan het juiste adres. Met een team van redacteuren, cameramannen, technici, een animatieteam, een regisseur én uiteraard de klant, creëren we een uitzending die past als een jas. Of je nu een event wenst met sprekers over de gehele wereld of een virtueel personeelsfeest met live artiesten, alles is mogelijk.


Het succes van een livestream is afhankelijk van de kwaliteit én de distributie via platformen als Youtube, Facebook en LinkedIn, die een groot bereik hebben. Deelname aan livestreams is laagdrempelig, dus als de owned en paid media goed worden ingezet, is de kans groot dat je een behoorlijk deel van jouw doelgroep bereikt. Ook hier helpen wij graag bij.


Wat kun je van begin tot eind verwachten?

Infographic over de proces flow
  1. Briefing: elke livestream begint hiermee. Wat is het doel, wie is de doelgroep, wat is de belangrijkste boodschap? Samen met het team van MassMovement bespreek je alle ins en outs. Vervolgens werken we een plan uit.

  2. Concepting: wat wordt de tone of voice, de inhoud, eventuele gasten, het script? In de concepting-fase gaat het team van MassMovement aan de slag om alle wensen om te zetten naar een concept/storyboard.

  3. Creatie: zodra het concept akkoord is, beginnen we met de invulling. In deze fase kunnen al reportages worden opgenomen door onze filmploeg, die tijdens de uitzending worden getoond. Team Animatie werkt aan bumpers, aftiteling en (sound) design, om het geheel een zo professioneel mogelijk uiterlijk te geven. En niet onbelangrijk: er wordt bepaald wie welke rol gaat vertolken in de livestream. Wil je dat wij voor presentatoren zorgen of de juiste mensen binnen de organisatie casten? Geen probleem!

  4. Livestream: en dan is het moment daar! Wij zorgen dat de studio (op locatie) volledig is ingericht en verzorgen de techniek, zodat gasten goed kunnen worden ontvangen én van over de hele wereld kunnen worden ingebeld via een programma als OBS-ninja. Social media-professionals monitoren gedurende de hele uitzending reacties en laten de meest relevante terugkomen in de live uitzending.

  5. Campagne: we geven ruchtbaarheid aan de livestream via social media. In de periode voorafgaand aan de uitzending zorgen we voor vooraankondigingen, waarin we de onderwerpen (deels) onthullen om mensen aan te sporen te gaan kijken. Omdat livestreams vaak worden teruggekeken, zorgen we dat dit na de uitzending ook via verschillende social kanalen kan.

Ons werk

Eerst zien, dan geloven? Bekijk ook eens een greep uit de livestream-pilots die wij al in-house hebben ontwikkeld en waarmee wij onze kennis en expertise op dit gebied telkens weer een stap verder brengen.













Aadjan de Groot

Ook livestreaming inzetten voor jouw merk?

Wij kijken graag samen met jou naar de mogelijkheden.

Neem contact op met Aadjan de Groot
Merlijn Hoek bekijkt de tools van MassMovement

Tools waarmee we het verschil maken.

De weg naar resultaat moet er één zijn zonder te veel obstakels. Zo effectief en efficiënt mogelijk merken laten groeien, daar gaan wij voor. Dus maken wij gebruik van de nodige hulpmiddelen. Wij zijn Certified Consultant van ActiveCampaign en ontwikkelden in-house ook handige tools. Maak kennis met onze overzichtelijke planner Planstack, ons slimme Call Back Systeem en onze volledig GDPR-proof cookiewall.

Neem direct contact met ons op via

+31 (0)20 40 50 310

Uitdagingen gaan wij nooit uit de weg. Waarom zouden we? Samen mooi werk maken, daar worden wij blij van!
Laten we eens kennismaken