ActiveCampaign in het kort
De mogelijkheden met ActiveCampaign zijn eindeloos en ‘as we speak’ komen er waarschijnlijk weer nieuwe bij. Deze zijn te vangen binnen vier pijlers:
E-mailmarketing
Zorg ervoor dat je jouw doelgroep bereikt met de juiste e-mails. Met ActiveCampaign maak je met een paar klikken een e-mailcampagne. Aantrekkelijk, persoonlijk én responsive. De tool staat bekend om zijn gebruiksvriendelijkheid en is in vergelijking tot andere aanbieders zeer betaalbaar.
Marketing automation
ActiveCampaign kan je een hoop werk uit handen nemen. Door marketing automation in te stellen, weet de tool precies op welke actie met welke persoonlijke mail te reageren. Zelfs de follow-ups worden automatisch verzonden, zodat je hier geen omkijken meer naar hebt. Wij pasten dit bijvoorbeeld toe bij de afhandeling van registraties in de Huawei engagement-app die we hebben ontwikkeld en in de webshop van BK Footwear, die een gepersonaliseerd aanbod toont op basis van de producten die zijn bekeken in de webshop. Door handmatige, vaak omslachtige processen te automatiseren, verhoog je de omzet met minimale inspanningen.
Sales CRM
Met de implementatie van Sales CRM worden gegevens van leads overzichtelijk voor je gecategoriseerd en automatisch gekoppeld aan het bijbehorend LinkedIn-profiel. Tijd verspillen aan e-mails, visitekaartjes en onhandige systemen is daarmee overbodig. Je beheert jouw contacten op een centraal platform. Werk contactgegevens automatisch bij en bekijk de volledige geschiedenis van een lead vanuit het contactrecord.
Op basis van o.a. websitegedrag herkent het systeem of het om een warme lead gaat die door sales opgevolgd dient te worden. Deze vorm van lead nurturing is essentieel voor het effectief aansturen van je salesteam. Je weet waar je op moet focussen en wanneer je moet wachten. Welke leads hebben de hoogste prioriteit? Wie wordt het meest waarschijnlijk klant? Leadscores, winstkansen en geautomatiseerde segmentatie maken het gemakkelijk om je beste leads te identificeren.
Messaging
Of je doelgroep nou wel of niet toegang heeft tot hun mailbox, jij bereikt ze toch met ActiveCampaign. Met behulp van sms, chat of site messaging kom je met ze in contact via deze additionele kanalen. ActiveCampaign kun je zien als centrale hub die custom berichten toont. Organiseer je bijvoorbeeld een event, dan laat je het systeem niet alleen een mailtje sturen als iemand zich heeft opgegeven, je stuurt ook een dag van tevoren een herinnerings-sms. Of als je een webshop hebt, dan laat je een site message (pop-up) zien met een aanbieding die exact op de wensen en behoeften van de bezoeker aansluit. Je kunt zelfs een koppeling maken met Facebook en ze dus daar, door een custom audience aan te maken, ook een gepersonaliseerde boodschap laten zien. Je reageert via al deze wegen direct op het gedrag van je klant, wat het contact nog persoonlijker maakt én je bereik vele malen groter.
Waarom ActiveCampaign via MassMovement
Wij maken gebruik van ActiveCampaign binnen veel van het werk dat we maken. We koppelden het bijvoorbeeld aan het e-commerceplatform van Renault Trucks, zodat mensen die een proefritaanvraag doen een bedankmail krijgen en er een notificatie wordt gestuurd naar Renault Trucks. En ook aan de proefritaanvraagformulieren van Subaru koppelden we ActiveCampaign. In combinatie met ons Call Back Systeem, voor een nog snellere afhandeling. En dat het systeem de verzending van een groot aantal mails in één keer aankan, bewijst de koppeling met NS Publieksprijs wel. Hiervoor versturen we meer dan 150.000 e-mails binnen afzienbare tijd en krijgen de stemmers middels automations een bevestiging van hun keuze.
Maximaal ontzorgen
Of je het nu hebt over een nieuwsbrief vullen met content, het design van een campagne die leads genereert of het bouwen van een website; wij hebben alle disciplines in-house. Daarmee hebben we niet alleen de kennis om ActiveCampaign te implementeren, als specialist van de tool kunnen we merken maximaal ontzorgen. Zo geven we trainingen en kunnen we periodieke adviessessies organiseren. Alles om je zo goed mogelijk te begeleiden en inzicht te geven in de tool.