Subaru Winter Testdagen

Stel jouw ideale proefrit samen

Klant: Subaru

Merk: Subaru

Diensten: Mediastrategie, -planning en -executie, webdevelopment, copywriting, concepting, videoproductie, marketing automation

Achtergrond

De merkwaarden van het automerk Subaru zijn safe, fun en tough. Of je nu graag offroad rijdt, naar een veilige gezinsauto op zoek bent of lange reizen wilt maken met je auto; Subaru heeft aan jou gedacht. Dat brengt het merk graag over door het mensen zelf te laten ervaren. Deze winter kan dat tijdens de Subaru Winter Testdagen. Je stelt zelf je ideale proefrit samen in een Subaru XV, Forester of Outback.

Opdracht

Laat mensen kennismaken met de kwaliteiten van de Subaru XV, Forester of Outback en verzamel zoveel mogelijk kwalitatieve proefritaanvragen voor de Subaru Winter Testdagen.

Uitvoering

Na een geslaagde uitvoering van de Subaru Testdagen in 2018, konden wij dit jaar nog gerichter aan de slag voor de Subaru Winter Testdagen. Op een aantrekkelijke en overzichtelijke landingspagina kregen bezoekers de mogelijkheid aan te vinken wat zij belangrijk vinden aan een auto en graag zouden willen testen: grip, comfort, veiligheid, avontuur, trekkracht. Op deze manier stelden mensen hun ideale proefrit samen. Na het invullen van hun persoonlijke gegevens, werd er contact met hen opgenomen voor de testrit bij de dealer uit de buurt.

Mediastrategie
De mediastrategie werd volledig opgezet op basis van de learnings van de voorgaande Testdagen en richtte zich op de oriënterende autokoper. De campagne werd bottum-up opgezet: de meest converterende onderdelen, zoals SEA (zoekmachinemarketing) en remarketing op Facebook, Instagram, Youtube en Google Display Netwerk, werden eerst neergezet.

Facebook en Instagram
Binnen Facebook en Instagram adverteerden we gericht op personen die interesse hebben in Subaru of concurrerende automodellen. Tevens werd via lookalike-targeting geadverteerd op personen die vergelijkbaar zijn met het websitebezoek en de e-maildatabase van Subaru en haar dealers. Naast een carrousel ad en link page ad, werd er ook een video ingezet. De data uit de video engagement werd weer gebruikt in het remarketing-onderdeel van de campagne.

Google Display
Binnen het Google Display Netwerk hebben we een autochannel aangemaakt, wat het mogelijk maakte via contextual targeting gericht te adverteren op artikelen die gaan over de automodellen van Subaru of concurrerende automodellen. Daarnaast gebruikten we In-market data van Google om gericht te adverteren op personen die geïnteresseerd zijn in een Subaru of het kopen van een nieuwe auto. Hierbij werd gebruik gemaakt van blacklists om de kwaliteit van het umfeld te bewaken (brand safety).

YouTube
Op YouTube hebben we een selectie gemaakt van alle video’s die een review geven over de Subaru XV, Forester en Outback 2018/ 2019. Hier toonden we een pre-roll video inclusief companion ad van een Subaru in actie in een winterse omgeving. Met een call-to-action naar de Winter Testdagen, om daar zelf een proefrit samen te stellen.

Benieuwd naar de resultaten? Je kunt ons altijd bellen op 020 40 50 310, of mail naar info@massmovement.nl