Huawei-app

Daten met Huawei

Klant: Huawei

Merk: Huawei

Diensten: App development, e-mailmarketing, videoproductie, design, communitymanagement, copywriting, concepting, strategie

Achtergrond

Huawei heeft geen eigen winkels en is daarom afhankelijk van de telecom provider-winkels. De vele verkopers in de verschillende telefoonwinkels zijn ontzettend belangrijk. Zij staan in direct contact met de klant en verkopen de Huawei devices uiteindelijk. Maar ondanks dat deze floor sales men (FSM) zo belangrijk zijn, komt Huawei nauwelijks in contact met ze. Met als gevolg dat Huawei de FSM niet kent, en andersom weten de FSM veel te weinig over Huawei. Er wordt niet genoeg energie gestoken in de relatie tussen Huawei en de FSM. Dit is zonde, want als je wil dat de verkoopcijfers stijgen, heb je gemotiveerde verkopers nodig. Zij worden dan Huawei-ambassadeurs.

Opdracht

Ontwikkel een digitaal engagement platform voor de FSM, gericht op het vergroten van Huawei-kennis en interactie. Het is de bedoeling dat er een grotere betrokkenheid wordt gecreëerd onder de FSM, zodat zij effectieve Huawei-ambassadeurs worden die de verkoop van Huawei devices stimuleren.

Uitvoering

Als we meer betrokkenheid willen creëren onder de FSM, zullen we de interactie aan moeten gaan om ze beter te leren kennen. Vergelijk het met een relatie: het gaat om elkaar respecteren en begrijpen. Dat krijg je niet in één dag voor elkaar, zoiets moet groeien. Na een tijdje bouw je een vertrouwensband op, maar het begint allemaal met verleiden tijdens het daten. Om ervoor te zorgen dat de FSM en Huawei elkaar beter leren kennen, ontwikkelden wij daarom de app:

Huawei UP TO DATE

Via deze app staat Huawei in direct contact met de FSM. De app is voor zowel Android als iOS te downloaden en om in te loggen moet je een account hebben. Dit account is gekoppeld aan de winkel waarin iemand werkt, dus je kunt alleen als FSM een account aanmaken.

Up to dating

We hebben de app in fases ontwikkeld, waarbij we met teams in korte sprints werken. Op deze manier kunnen we zo snel mogelijk waarde toevoegen. De app is gebaseerd op een social timeline. D.m.v. een algoritme wordt bepaald wie welke content te zien krijgt.

MassMovement is constant bezig met doorontwikkeling van de app. Zo ontwikkelden wij bijvoorbeeld een functionaliteit waarmee we de kennis van de FSM testen in de vorm van een quiz. En een wekelijkse engagement game waarbij FSM elke week kans maken op mooie prijzen door deze te claimen.

Het is belangrijk dat de app relevant blijft voor de gebruikers, dus wij monitoren alle activiteiten. Bovendien zijn wij verantwoordelijk voor alle content in de app en het onderhouden van contact met de FSM op andere manieren. Zo pakken wij de e-mailmarketing op en productie en design van flyers.

Benieuwd naar de resultaten? Je kunt ons altijd bellen op 020 40 50 310, of mail naar info@massmovement.nl