Arval Nederland

13 x op rij beste leasemaatschappij

Klant: Arval (BNP Paribas)

Merk: Arval Nederland

Diensten: Contentmarketing, interviews en fotografie, productie campagnemateriaal, mediastrategie, -planning en -executie.

Achtergrond

Arval, dochteronderneming van BNP Paribas, is een internationale leasemaatschappij met diensten voor zakelijke klanten, MKB, ZZP en direct voor consumenten.

Opdracht

Arval is in 2018 voor de 13e keer op rij verkozen tot beste leasemaatschappij van Nederland. Zij vroegen MassMovement om dit verhaal op een creatieve manier naar buiten te brengen.

Uitvoering

Al jaren achtereen wordt Arval door een jury van wagenparkbeheerders uitgeroepen tot beste leasemaatschappij van Nederland. Tot nu toe werd dit nieuws voornamelijk gebruikt om bestaande klanten nog eens aan te spreken, maar de rest van Nederland heeft geen weet van dit heugelijke feit. Het doel van de campagne was om Arval bij een bredere doelgroep onder de aandacht te brengen.

We care about cars. We care about you.

Om de boodschap op een sympathieke manier te brengen, zetten we in op emotie. Net als bij Arval zijn er veel mensen die geven om auto’s en die mensen willen we aanspreken. Een auto is meer dan een praktisch vervoersmiddel. Mensen hebben vaak een emotionele band met hun auto en zeker met hun eerste. Je eerste auto was bijzonder, toch?

We begonnen de campagne dicht bij huis, namelijk met medewerkers van Arval. Zo brengen we het persoonlijke en menselijke van de organisatie naar voren. We hebben vijf accountmanagers geportretteerd en geïnterviewd over hun eerste auto(ervaringen). De verhalen zijn uitgewerkt tot vijf artikelen en verzameld op een campagnepagina.

Met de verhalen van de accountmanagers zochten we vervolgens hun klanten op. We stuurden ze een mail waarmee we de klanten enthousiasmeerden om ook herinneringen op te halen. Zo riepen we bestaande klanten van Arval op om een eerste auto-anekdote in te sturen. De 13 leukste inzendingen werden onderdeel van de follow-upcampagne.

Arval 13 x

Eva en Merlijn van MassMovement reisden het hele land door om bij de gelukkige 13 klanten hun eerste auto-verhaal op te halen. De meest aansprekende verhalen hebben we vervolgens ingezet in verschillende media-uitingen. Naast het ontwikkelen van alle uitingen voor de campagne, waaronder animerende banners en video’s, hebben we de media-inkoop en -handeling verzorgd.

Resultaat

Het resultaat? Veel enthousiasme en draagvlak bij de opdrachtgever, doordat de eigen medewerkers zo nauw betrokken waren. De accountmanagers van Arval kregen (nog meer) een gezicht richting bestaande klanten, want de eerste auto-verhalen waren een leuk en laagdrempelig contactmoment. Bestaande klanten die mee wilden werken aan de campagne werden op een sympathieke manier in het zonnetje gezet en kregen (online) veel leuke reacties van vrienden en bekenden. Autoliefhebbers werden aangesproken door de nostalgische insteek en de persoonlijke verhalen.

Overall zagen we veel verkeer naar de campagnepagina’s en een vrij hoge click-through-rate. Ook viel op dat de gemiddelde tijd op de pagina boven een minuut zit. Zo zie je maar, in een tijd waarin alles snel, sneller, snelst moet, kun je de bezoeker prima bij je houden, zolang de content maar interessant en relevant is. Ook zagen we direct en organisch verkeer naar de corporate website van Arval in de campagneperiode met 30% groeien. Een mooi voorbeeld van top of mind awareness.

Maar bovenal leverde deze campagne interessante nieuwe data op. Het verkeer dat naar de landing page ging, hebben we als nieuwe doelgroep meegenomen in de always-on conversiecampagne en deze groep converteert goed. Een mooie manier om de waarde van een awareness campagne inzichtelijk te maken.