Onze aanpak

Om slimme campagnes neer te zetten en tot duurzame oplossingen te komen, werken we in multidisciplinaire teams. Omdat onze disciplines strategie, concepting, development, community management en smart advertising elkaar versterken als we samenwerken.

Salina en Antal overleggen over het design

Multidisciplinaire teams

De indeling van zo’n team is altijd hetzelfde, om wat voor project het ook gaat. De Projectleider is contactpersoon van de klant en leidt het project in goede banen. Hij of zij wordt daarin bijgestaan door de Concept Lead, die eindverantwoordelijk is voor het creatieve concept. Samen met Specialisten op het gebied van media, creatie en techniek wordt dit concept bedacht en uitgevoerd.

De organisatiestructuur weergegeven als piramide model

Het creatieve proces

Briefing

Voordat een team wordt samengesteld, gebeurt er nog een hoop. Wordt het vanuit Account Management duidelijk dat we een nieuwe opdracht mogen uitvoeren, dan is het eerst zaak een briefing op te halen bij de klant. Wat is de opdracht? Binnen welke termijn moeten we het resultaat opleveren? Wat is het budget?


Debrief schrijven en checken 

Accountmanagement verwerkt dit en meer in een debrief, waarin bijvoorbeeld ook de achtergrond van het bedrijf wordt omschreven. Zo krijgt het projectteam een zo volledig mogelijk beeld van de opdracht. Maar niet nadat een tegenlezer de debrief heeft gecheckt, zodat de juistheid van het verhaal wordt gewaarborgd.


Ontwikkelen strategie en samenstellen team 

Dan is het aan de Strateeg om een strategie te ontwikkelen die past bij het merk en de opdracht. Wat is het doel? Wie is de doelgroep? Wat zijn de USP’s? Deze en nog veel meer vragen helpen hem om tot een creatief plan te komen dat hij kan overdragen aan het Projectbureau. Deze drie Projectmanagers maken vervolgens een planning en stellen een team samen dat het project gaat uitvoeren.


Kick-off en brainstorm 

Time to kick-off! Tijdens een uitgebreide sessie wordt de opdracht in zijn geheel, dus inclusief strategie en planning, aan het team gepresenteerd. Er wordt veel gelezen en er worden de nodige vragen gesteld om zoveel mogelijk te weten te komen over de klant en opdracht. Is alles duidelijk, dan blijven de Specialisten zitten om al brainstormend tot een eerste idee te komen. Geen whiteboard of geeltje is veilig tijdens dit creatieve proces!


Van kitchen review tot eindproduct 

Hebben de Specialisten een paar uur opgesloten gezeten met elkaar, dan is het tijd om een eerste idee te presenteren aan de Projectleider en Concept Lead. Hoe ver zijn ze? Staat er al een idee en is dat goed genoeg? Of moeten er nog grote stappen worden gezet? Meestal wordt er gekozen uit een aantal varianten. Aan de hand van gegeven feedback wordt één variant verder uitgewerkt.


Presentatie concept aan klant 

Zijn we tot een concept gekomen waar iedereen achterstaat? Dan presenteren de Projectleider en de Concept Lead het aan de klant. Bij een GO wordt alles in gang gezet om van het project een doorslaand succes te maken!

Het concept ontwikkelingsproces van MassMovement
Uitdagingen gaan wij nooit uit de weg. Waarom zouden we? Samen mooi werk maken, daar worden wij blij van!
Laten we eens kennismaken