The ultimate Subaru experience

Een auto moet je niet zien, die moet je ervaren. Voelen, proeven, ruiken. Aan alles wat jij belangrijk vindt. Dat dat niet voor iedereen hetzelfde is, begrijpt automerk Subaru heel goed. Zij wilden hun doelgroep daarom de mogelijkheid geven de ideale proefrit te maken, compleet afgestemd op ieders persoonlijke voorkeuren en interesses. Aan ons de taak om een landingspagina te ontwerpen waar bezoekers die met het grootste gemak konden samenstellen en aanvragen.

Subaru

Campagnes, Creative content, Merkbeleving

Safe, fun, tough

De merkwaarden van Subaru zijn safe, fun en tough. Of je nu graag offroad rijdt, naar een veilige gezinsauto op zoek bent of lange reizen wilt maken met je auto; Subaru heeft aan je gedacht. Kennismaken met de kwaliteiten van verschillende modellen kon tijdens de Subaru Testdagen.


De ideale proefrit

Op een aantrekkelijke en overzichtelijke landingspagina kregen bezoekers de mogelijkheid te selecteren wat zij belangrijk vinden aan een auto en graag zouden willen testen: grip, comfort, veiligheid, avontuur, trekkracht. Op deze manier stelden mensen hun ideale proefrit samen. Hun persoonlijke gegevens werden opgevangen in MassInfra, het door MassMovement gebruikte marketing automation systeem. Hiermee stelden wij een dealer op de hoogte als er een nieuwe lead was bij hem uit de buurt, zodat er direct contact met diegene kon worden opgenomen.



Zoveel mogelijk aanvragen verzamelen

Na het succes van de eerste Testdagen, werd ons gevraagd ook de tweede Testdagen op te pakken. De mediastrategie werd volledig opgezet op basis van eerdere learnings en richtte zich op de oriënterende autokoper. De campagne werd bottom-up opgezet. Oftewel: we startten met de meest converterende onderdelen. In het geval van de Testdagen waren dat SEA (zoekmachinemarketing) en remarketing op Facebook, Instagram, YouTube en Google Display Netwerk.


Facebook en Instagram
Binnen Facebook en Instagram adverteerden we gericht op personen die interesse hebben in Subaru of concurrerende automodellen. En we maakten gebruik van lookalike targeting: we richtten ons op personen die vergelijkbaar zijn met de mensen die de website van Subaru en haar dealers bezoeken. Naast reguliere ads op Facebook, werd er video ingezet. De data uit de video engagement werd weer gebruikt in het remarketing-onderdeel van de campagne.


Ook plaatsten we wekelijks een artikel op de Subaru-website, dat werd doorgeplaatst op social media. De artikelen hadden geen commerciële toon, maar waren bedoeld om de lezer te informeren of te amuseren. Dit varieerde van een persoonlijk verhaal van iemand met een Subaru op wintersport tot tips van een expert bij het inparkeren van een caravan. Niet Subaru stond centraal, maar de mensen en de informatie. Door kwalitatieve content te publiceren die veel mensen lazen, maakten we het merk sympathieker en nodigden we uit om er meer over te weten te komen.


Logo

"De samenwerking met MassMovement verliep erg fijn: vooral de flexibiliteit en de snelheid vielen in positieve zin op. Het vooraf afgegeven aantal verwachte leads is precies behaald. Het inzetten van content/artikelen heeft ervoor gezorgd dat de campagne een succes is geworden."

Google Display
Binnen het Google Display Netwerk adverteerden we op relevante doelgroepen. Denk hierbij aan lezers van artikelen over Subaru of concurrerende automodellen, maar ook personen die geïnteresseerd zijn in het kopen van een Subaru of een vergelijkbare auto. Door blacklists te maken zorgden we ervoor dat de ads niet geplaatst werden op locaties die mogelijk schadelijk zijn voor het merk (brand safety).


YouTube
Op YouTube plaatsten we een pre-roll video voor alle video's die een review geven over de Subaru XV, Forester en Outback 2018/ 2019. Dit was tenslotte al een warme doelgroep en dus gemakkelijk in actie te brengen, wat de mix aan media-uitingen compleet maakte.


Duurzame samenwerking = continue optimalisatie


Met Subaru werken we nu langere tijd samen, en dat merk je. Niet alleen als het gaat om behaalde resultaten, ook als het gaat om de samenwerking. Hoe langer je voor een klant werkt, hoe beter je elkaar leert kennen en weet wat je aan elkaar hebt. Uit ieder project halen we learnings voor een volgende. Zo optimaliseerden we de flow van de landingspagina van de Testdagen en voegden we tijdens de tweede Testdagen een contentlaag toe. Deze gaf de campagne nog meer body en we konden zo op een natuurlijke manier meer audiences (lees: data) opbouwen. Uit ervaring weten we dat deze manier van werken meer conversies oplevert. Zo ook in het geval van Subaru. Het leverde zelfs directe proefritaanvragen op.


In samenspraak met Subaru werd er een callcenter ingeschakeld om alle leads op te pakken, omdat we eerder merkten dat de dealers deze ondanks ons belscript en de notificatie per mail nog onvoldoende opvolgden.


Door goed naar elkaar te luisteren, de juiste disciplines te mixen en op een prettige manier samen te werken, hebben we van een jaarplan een meerjarenplan weten te maken. Lees hier meer over in het artikel van eigenaar Aadjan de Groot.

"Door samen online te ondernemen, met telkens een kritische terugblik op bereikte resultaten en te nemen verbeteringsmaatregelen, kunnen we wel stellen dat MassMovement ons slimmer heeft gemaakt!"

Foto Fred van Panhuis

Meer weten over dit project?

Wij vertellen je graag meer.

Neem contact op met Fred van Panhuis

Volgende case

Het gezicht van Arval

ARVAL – BNP PARIBAS

Uitdagingen gaan wij nooit uit de weg. Waarom zouden we? Samen mooi werk maken, daar worden wij blij van!
Laten we eens kennismaken