Safe, fun, tough
De merkwaarden van Subaru zijn safe, fun en tough. Of je nu graag offroad rijdt, naar een veilige gezinsauto op zoek bent of lange reizen wilt maken met je auto; Subaru heeft aan je gedacht. Kennismaken met de kwaliteiten van verschillende modellen kon tijdens de Subaru Testdagen.
De ideale proefrit
Op een aantrekkelijke en overzichtelijke landingspagina kregen bezoekers de mogelijkheid te selecteren wat zij belangrijk vinden aan een auto en graag zouden willen testen: grip, comfort, veiligheid, avontuur, trekkracht. Op deze manier stelden mensen hun ideale proefrit samen. Hun persoonlijke gegevens werden opgevangen in MassInfra, het door MassMovement gebruikte marketing automation systeem. Hiermee stelden wij een dealer op de hoogte als er een nieuwe lead was bij hem uit de buurt, zodat er direct contact met diegene kon worden opgenomen.

Zoveel mogelijk aanvragen verzamelen
Na het succes van de eerste Testdagen, werd ons gevraagd ook de tweede Testdagen op te pakken. De mediastrategie werd volledig opgezet op basis van eerdere learnings en richtte zich op de oriënterende autokoper. De campagne werd bottom-up opgezet. Oftewel: we startten met de meest converterende onderdelen. In het geval van de Testdagen waren dat SEA (zoekmachinemarketing) en remarketing op Facebook, Instagram, YouTube en Google Display Netwerk.
Facebook en Instagram
Binnen Facebook en Instagram adverteerden we gericht op personen die interesse hebben in Subaru of concurrerende automodellen. En we maakten gebruik van lookalike targeting: we richtten ons op personen die vergelijkbaar zijn met de mensen die de website van Subaru en haar dealers bezoeken. Naast reguliere ads op Facebook, werd er video ingezet. De data uit de video engagement werd weer gebruikt in het remarketing-onderdeel van de campagne.
Ook plaatsten we wekelijks een artikel op de Subaru-website, dat werd doorgeplaatst op social media. De artikelen hadden geen commerciële toon, maar waren bedoeld om de lezer te informeren of te amuseren. Dit varieerde van een persoonlijk verhaal van iemand met een Subaru op wintersport tot tips van een expert bij het inparkeren van een caravan. Niet Subaru stond centraal, maar de mensen en de informatie. Door kwalitatieve content te publiceren die veel mensen lazen, maakten we het merk sympathieker en nodigden we uit om er meer over te weten te komen.
