Strategie & Advies

Een campagne start altijd met een goede strategie. Eerst wordt er een uitgebreide analyse uitgevoerd met de klant, waarna samen wordt gekeken wat de beste strategische richting is. We maken gebruik van verschillende tools om deze vorm te geven. Om aan het eind van een campagne het resultaat weer te toetsen aan de hand van de eerder opgestelde analyse. Zo maken we de cirkel rond en zijn we in staat adviezen op te stellen en uit te voeren waar een klant wat aan heeft en die meetbaar zijn. 

Benchmark met Maturity Model

De strategische uitgangspunten bepalen, kan op verschillende manieren. Als een merk stappen wil zetten, is het belangrijk om eerst vast te stellen waar het nu staat. Alleen als je dat goed in kaart weet te brengen, kun je ook meetbaar maken of er na verloop van tijd verandering is opgetreden en hoeveel. We gebruiken het Maturity Model om op strategische wijze te bepalen hoe volwassen een organisatie is.


Eerst is het zaak een benchmark vast te stellen: waar sta je nu? Daarna kijken we waar een merk heen wil en wat er nodig is om daar te komen. We maken graag samen met de klant zo’n gap analysis tijdens een uitgebreide werksessie. En ter voorbereiding daarop maken we vaak gebruik van Mentimeter: een online tool die medewerkers van de organisatie er toe zet mee te denken over het onderwerp. Zo creëren we betrokken medewerkers.


Media Maturity Model

Media maturity model

Vastleggen Brand DNA

Ook als een klant meer inzicht wil in haar merkwaarden, duiken wij daar maar al te graag in. Door middel van een SWOT-analyse koppelen we de sterktes en zwaktes van een organisatie aan de kansen en bedreigingen in de markt. Om het merk verder uit te diepen, gebruiken we de 9 bouwstenen van het Business Canvas Model (BCM). Zo vormen we een zo volledig mogelijk beeld, van waaruit stappen kunnen worden gezet. Zowel de SWOT-analyse als het BCM zijn de basis voor het Brand DNA, waarin onder meer missie, visie en persona’s worden gedefinieerd.


Business Model Canvas

Business model canvas

Leren & optimaliseren

Is een strategie bepaald, dan kan er een campagne worden opgezetHoe lang die ook loopt, wij monitoren ‘m van begin tot eind. Werkt er iets niet al te best of juist heel goed? Dan sturen we bij. Zo zijn we voortdurend aan het optimaliseren. Én data aan het verzamelen. Die we niet alleen goed kunnen gebruiken binnen de campagne zelf, maar ook binnen andere campagnes van hetzelfde merk.


Brand DNA

Brand DNA

Workshops

Kennis vergaren is leuk, maar kennis delen is minstens zo leuk. Daarom bieden wij diverse workshops aan. Van marketing automation tot social advertising, en nog veel meer. Met altijd als rode draad: samenwerken. Omdat wij weten dat goede samenwerking onmisbaar is bij het maken van mooie stappen. En daar gaan wij uiteraard altijd voor: groei van onze klanten.

Workshop social media met Eva van der Niet
merlijn-hoek

Denk je dat wij jou een stap verder kunnen helpen?

Wij gaan graag met je in gesprek.

Neem contact op met Merlijn Hoek
Merlijn Hoek bekijkt de tools van MassMovement

Tools waarmee we het verschil maken.

De weg naar resultaat moet er één zijn zonder te veel obstakels. Zo effectief en efficiënt mogelijk merken laten groeien, daar gaan wij voor. Dus maken wij gebruik van de nodige hulpmiddelen. Wij zijn Certified Consultant van ActiveCampaign en ontwikkelden in-house ook handige tools. Maak kennis met onze overzichtelijke planner Planstack, ons slimme Call Back Systeem en onze volledig GDPR-proof cookiewall.

Neem direct contact met ons op via

+31 (0)20 40 50 310

Uitdagingen gaan wij nooit uit de weg. Waarom zouden we? Samen mooi werk maken, daar worden wij blij van!
Laten we eens kennismaken