Creative Content

Mensen op het juiste moment, in het beste umfeld, met de meest effectieve content raken. Dat is wat wij doen. Achter elk van onze uitingen zit dus een idee, gebaseerd op een doordachte strategie. Alleen zo kunnen we bepalen of we een social post, een merkvideo of misschien wel een persoonlijk verhaal inzetten. Om zo het beste verhaal te kunnen vertellen.

Mensen raken

Op welke manier weten we mensen te raken? Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van verschillende factoren. De klantvraag is belangrijk, maar ook de doelstellingen, de doelgroepen, de media die de klant gebruikt en het aanwezige budget. Tijdens een kick-off met het projectteam zorgen we dat al deze zaken helder zijn, zodat we voorbereid de brainstorm ingaan. Om daarna over te gaan tot creatie.

Video

En ja, dan ontstaat er ietsIets moois. Zo maakten wij voor Arval een video over hun Mobility Hub om deze te promoten op een internationaal, intern marketingevent. Na tot een goed doordacht script te zijn gekomen, draaiden we een hele dag in Houten. Editen en animatie namen wij hierna ook volledig voor onze rekening. Om zo tot een resultaat te komen waar zowel wij als de klant zeer tevreden mee zijn.

Animatie

Ook met een video die volledig geanimeerd moet worden, gaan wij graag aan de slag. Voor de Kinderboekenweek met thema ‘Gruwelijk eng’ werkten we samen met Kunststoff en illustratrice Madli SilmDe basis van dit project waren twee posters die creatief bureau KesselsKramer had gemaakt. De video moest niet alleen op deze posters aansluiten, ze moesten er ook in terugkomen. Dus er volgde een brainstorm, die leidde tot een moodboard. Én het aanhaken van de illustratrice, die op eenzelfde manier tekende als op de posters was gedaan en bovendien al eens kinderboeken had geïllustreerd. We kozen ervoor om verschillende werelden waarin je je als kind begeeft tijdens het lezen van een boek, tot leven te brengen. Gruwelijk eng! 

UX/Visual design

Wanneer we worden gevraagd een website te bouwen, dan is de vorm nooit de start. Aan de hand van de strategie kijken we goed naar de vraag van de klant en de oplossing die de website moet biedenDaarbij zetten we de gebruiker centraal. Op zíjn voorkeuren en ervaringen zullen we moeten inspelen. Een goede UX neemt barrières weg en draagt zo bij aan de bedrijfsdoelstellingen. Een win-win-situatie dus.


Voor Signet, aan aanbieder van connectiviteitsoplossingen aan bedrijven, kwam het wireframe voor hun nieuwe website voort uit hun USP persoonlijk contactHet bedrijf krijgt vaak van klanten te horen dat ze het zo fijn vinden dat ze de mensen bij Signet echt kennen. Je krijgt geen ticketnummer, maar een persoonlijk gesprek. Dit moest ook worden doorgetrokken in het design van de website, vonden wij. Om dit te bereiken, plaatsten we allereerst klant en medewerker naast elkaar bovenaan de website. Omdat de klant bij Signet altijd op de eerste plek komthebben we deze visueel belangrijk gemaakt ten opzichte van de Signet-medewerker. Die laatste hebben we wat meer op de achtergrond geplaatstEn ook door het weergeven van online gesprekken, werd de focus op het persoonlijke karakter gelegd. Bij Signet heb je één contactpersoonwel zo prettig. Deze personen moesten natuurlijk ook allemaal een plek krijgen op de website. Mét foto, zodat iedereen een gezicht krijgt. Het resultaat: een website met hetzelfde persoonlijke karakter als de organisatie.

Signet visual en wireframe

Storytelling

Wij vertellen graag verhalen van mensen. Echte mensen. Om een merk sympathieker te maken en meer tot leven te brengen, is dit heel belangrijk. Wat wel bleek wel tijdens de campagne voor de Subaru Testdagen, die na het toevoegen van een contentlaag veel beter draaide dan die daarvoor. Elke week plaatsten we een artikel op de Subaru-websiteDeze hadden geen commerciële toon, maar waren bedoeld om de lezer te informeren of te amuseren. Dit varieerde van een persoonlijk verhaal van iemand met een Subaru op wintersport tot tips van een expert bij het inparkeren van een caravan. Niet Subaru stond centraal, maar de mensen en de informatie. Door kwalitatieve content te publiceren die veel mensen lazen, maakten we het merk sympathieker en nodigden we uit om er meer over te weten te komen. Dit leverde niet alleen veel meer verkeer naar de website op en nieuwe data, er kwamen zelfs directe proefritaanvragen binnen.

Eén van de vier Subaru-artikelen

Huisstijlontwikkeling

Wat ook begint bij een goed verhaal, is een rebranding. Wij weten er alles van, want MassMovement heeft er een aantal maanden middenin gezeten. Na goed te hebben nagedacht over wie wij zijn, hoe we waarde toevoegen en welk pad we willen bewandelen, schreven we ons merkverhaal, waaruit het visuele design voortkwam. Een proces dat tijd, inlevingsvermogen en creativiteit vereist. En waaruit dan mooie uitingen ontstaan, die wij maar al te graag maken. 


Dit is slechts een greep uit onze bak met creative content. Bekijk ook eens onze cases om een nog beter beeld te krijgen bij wat wij allemaal doen. En uiteraard kun je ook altijd contact met ons opnemen om een idee te bespreken. Doordat wij design, development, video, copywriting en animatie allemaal in-house hebben, kunnen wij heel veel. 

Next
Foto van Bart Evers

Creatieve uitingen voor jouw merk inzetten?

Wij denken graag met je mee.

Neem contact op met Bart Evers
Merlijn Hoek met de tools van MassMovement

Onze tools.

De weg naar resultaat moet er één zijn zonder te veel obstakels. Zo effectief en efficiënt mogelijk merken laten groeien, daar gaan wij voor. Dus maken wij gebruik van de nodige hulpmiddelen. Wij zijn Certified Consultant van ActiveCampaign en ontwikkelden in-house ook handige tools. Maak kennis met onze overzichtelijke planner Planstack, ons slimme Call Back Systeem en onze volledig GDPR-proof cookiewall.

Neem direct contact met ons op via

+31 (0)20 40 50 310

Uitdagingen gaan wij nooit uit de weg. Waarom zouden we? Samen mooi werk maken, daar worden wij blij van!
Laten we eens kennismaken