Community Management

Een sterk merk heeft een betrokken community achter zich staan. Of deze nou gecreëerd moet worden of ‘levend’ moet worden gehouden, wij staan paraat! Goed luisteren naar de doelgroep en het merk, dat is key. Om zo tot de perfecte content te komen, op het juiste moment en via het beste kanaal.  

Voor we het community management voor een merk oppakken, zorgen we altijd eerst dat we hun verhaal door en door kennen. Wat speelt er binnen de organisatie? Wat is hun doel? En hoe willen ze overkomen? Dit moet duidelijk naar voren komen in de content die we delen op de verschillende social kanalen.  


Gestructureerde planning

Om een goed overzicht te hebben van de activiteiten per kanaal, houden we altijd een gestructureerde planning bij. Niet alleen de posts staan hier per kanaal in verwerkt, ook bijvoorbeeld speciale gebeurtenissen waarop mogelijk kan worden ingehaakt. In onze campagneplanner Planstack  kun je zelfs zien wat de communicatieactiviteiten op andere afdelingen binnen de organisatie zijn, zodat alles goed op elkaar kan worden afgestemd.  


Webcare

Wil je een community creëren of behouden, dan is interactie heel belangrijk. Wij zorgen daarom dat we het gesprek aangaan, vragen beantwoorden en gewoonweg bereikbaar zijn wanneer een bedrijf dat hoort te zijn. Om ervoor te zorgen dat we nooit een social message missen die gericht is aan Arval of over Arval gaat, maken we gebruik van Obi4Wan. Via deze tool zien we in één oogopslag wat er op de verschillende social kanalen gaande is. Via welk kanaal er ook een bericht binnenkomt, wij krijgen een melding en kunnen dus binnen een korte tijd reageren. En dat niet alleen: we kunnen ook zien wat de social activiteiten van concurrenten zijn en daar dus snel en slim op inspelen.  


Contentcreatie

Als merk wil je content delen die bij je past en de juiste doelgroep aanspreekt. Om dat te bereiken, organiseren we regelmatig brainstorms. Met het betreffende merk, maar ook intern. Zo komen we elke keer weer tot nieuwe inzichten en originele ideeën. Omdat we naast design ook animatie en video in-house hebben, passen we deze contentvormen ook relatief makkelijk en snel toe. Altijd voorzien van goed doordachte copy met de juiste tone of voice, natuurlijk.  

Eva van der Niet achter laptop in koffiecorner

Social analyse

Elke maand verzorgen wij een uitgebreide rapportage met daarin de social statistieken. Hoeveel volgers hebben we nu op Facebook? Welke post scoorde heel goed op engagement op LinkedIn? Welke heel slecht op bereik op Twitter? Dit en nog veel meer informatie hebben wij nodig om de platformen te kunnen blijven ontwikkelen. Door die resultaten mee te nemen in een brainstorm, kunnen we per kanaal content creëren die perfect aansluit op de wensen van de doelgroep.

Foto van Eva van der Niet

De community van jouw merk ook een boost geven?

Wij denken graag met je mee.

Neem contact op met Eva van der Niet
Merlijn Hoek met producten van MassMovement

Tools waarmee we het verschil maken.

De weg naar resultaat moet er één zijn zonder te veel obstakels. Zo effectief en efficiënt mogelijk merken laten groeien, daar gaan wij voor. Dus maken wij gebruik van de nodige hulpmiddelen. Wij zijn Certified Consultant van ActiveCampaign en ontwikkelden in-house ook handige tools. Maak kennis met onze overzichtelijke planner Planstack, ons slimme Call Back Systeem en onze volledig GDPR-proof cookiewall.

Volgende case

Campagnes

Volgende case

Merkbeleving

Volgende case

Community Management

Volgende case

Creative Content

Volgende case

Strategie & Advies

Uitdagingen gaan wij nooit uit de weg. Waarom zouden we? Samen mooi werk maken, daar worden wij blij van!
Laten we eens kennismaken