Campagnes

Een campagne of een goed product wordt niet vanzelf een succes en een community heeft een duwtje nodig om springlevend te worden. Wij weten precies hoe en waar we een doelgroep kunnen bereiken. Zo specifiek mogelijk. Altijd aan de hand van data, in combinatie met de juiste strategie en onderscheidende contenthet nieuwe goud waarmee we concurrenten nét dat stapje voor blijven. 

Brand awareness-campagne

De campagnevorm bepalen we aan de hand van het doel van de campagne. Willen we bewustwording creëren, dan is de volgende vraag: wat willen we precies gaan vertellen en hoe gaan we dat doen? Vanuit de strategie volgt een brainstorm om zo tot een plan te komen dat perfect bij de klant past. Zo kwamen we voor Arval op het idee om eerste auto-verhalen van werknemers en 13 klanten te vertellen, omdat ze de titel ‘Beste leasemaatschappij’ voor de dertiende keer hadden binnengesleept.

Foto van Arval klant interviews

Door de persoonlijke verhalen maakten potentiële klanten op een andere manier kennis met Arval. De geïnterviewde accountmanagers kregenHet merk werd hierdoor sympathieker én top of mind. Dit zagen we duidelijk terug in het groeiende verkeer naar de Arval-website tijdens de campagneperiode.


Bekijk de Arval 13x campagne



Always-on-conversiecampagne

De profielen campagne als ‘Arval 13 x beste leasemaatschappij’ verzamelen, nemen we mee in de always-on-conversiecampagne die wij continu hebben draaien. Dit is een retargeting campagne die continu doorloopt en gevoed wordt door de data die we uit websitebezoeken verzamelen. En hoe meer data hoe beter. Daarom werkt deze campagnelaag goed in combinatie met brand awareness of actiematige campagnes. Always-on campagnes hebben vaak een dynamisch karakter: ze passen zich aan naar producten of pagina's die de bezoeker bekeken heeft. Met als doel: conversies. Dit doel kunnen we bereiken door hard messages te tonen, direct gericht op sales, of soft messageswaarbij meer wordt ingespeeld op gevoel. In het geval van 13 x was die tweede variant de meest logische keuze, omdat je na een persoonlijk verhaal te hebben gelezen, niet direct zit te wachten op producten die je achtervolgen.  

Campagne construct

Actiematige conversiecampagne

Conversiecampagnes hoeven natuurlijk niet altijd always-on te zijn. Ze kunnen bijvoorbeeld ook perfect worden ingezet als een klant de focus wil leggen op bepaalde producten of diensten. Deze campagnes hebben vaak een tijdelijk en actiematig karakter, met een duidelijke sense of urgency en call to action. Een voorbeeld van zo’n OP=OP-actie is de Arval-Summersale. Drie auto’s waarvan er veel op voorraad zijn worden binnen een bepaald thema en zo aantrekkelijk mogelijk gepresenteerd: met gratis brandstofpas én binnen twee weken rijden.  


Foto van Arval SummerSale


Leadgeneration-campagne B2C

Als de focus niet ligt op directe conversie maar op het verzamelen van gegevens, kiezen we voor een leadgeneration campagne. Voor de Subaru Testdagen-campagne konden mensen op een speciaal ontworpen landingspagina bijvoorbeeld een proefrit aanvragen. Volledig op maat gemaakt, doordat de voorkeuren in een formulier konden worden aangegeven. 

Foto van Subaru Testdagen formulier

De gegevens werden opgevangen in MassInfra, ons Marketing Automation-systeem. Opvolging gebeurde direct door het versturen van een bevestigingsmail. Bovendien werd een aanvragermet dank aan ons inventieve Call Back Systeemzo snel mogelijk opgebeld om een afspraak te maken.


Bekijk hier ons werk voor Subaru



Leadgeneration-campagne B2B

Een leadgeneration campagne kan ook B2B worden ingezet. Zulke campagnes zijn vaak inhoudelijker en gaan meer over kennis. Bovendien gaan ze minder over het merk en meer over de personen erachter. In de B2B-markt zijn er vaak meerdere mensen betrokken bij het beslissingsproces en deze mensen hebben allemaal hun eigen ‘reasons why’. Hierdoor is de tijd die nodig is om te beslissen langer en heb je meerdere boodschappen nodig, gericht op meerdere doelgroepen.

Foto van CloudVPS

Een mooi voorbeeld is de campagne voor CloudVPS, die het merk NEXTVSP lanceerde. Met zachte boodschappen als ‘Lees dit interview’ en ‘Maak kennis met het team’ gaven we mensen achter het merk een gezicht. Het ging zowel om mensen met uitvoerende functies als mensen met beslissingsbevoegdheid, omdat we beide doelgroepen wilden bereiken. Ieder met verschillende drijfveren en daaruit voortkomende boodschappen. Doordat ze zichzelf herkenden in de personen, trokken we ze naar de website. Met de gegevens die we verzamelden, konden we uiteindelijk overgaan tot retargeting om voor conversies te zorgen.


Research-campagne

Wil een klant producten aan de man brengen bij een nieuw segment, dan is het zaak goed inzicht te krijgen in de doelgroep. Wat zijn hun drijfveren? Wat werkt wel als we hun willen bereiken en wat juist niet? Om hierachter te komen testen we tijdens verschillende testperiodes verschillende boodschappen en uitingen, wat we ook wel A/B-testen noemen. Met relatief lage investeringen komen we zo tot het perfecte materiaal, waarmee we de doelgroep kunnen targeten binnen campagnes. 

Foto van Aadjan de Groot

Benieuwd welke campagnevorm voor jouw merk werkt?

Wij kijken graag samen met jou naar de mogelijkheden.

Neem contact op met Aadjan de Groot
de tools en producten van massmovement

Tools waarmee we het verschil maken.

De weg naar resultaat moet er één zijn zonder te veel obstakels. Zo effectief en efficiënt mogelijk merken laten groeien, daar gaan wij voor. Dus maken wij gebruik van de nodige hulpmiddelen. Wij zijn Certified Consultant van ActiveCampaign en ontwikkelden in-house ook handige tools. Maak kennis met onze overzichtelijke planner Planstack, ons slimme Call Back Systeem en onze volledig GDPR-proof cookiewall.

Neem direct contact met ons op via

+31 (0)20 40 50 310

Volgende case

Campagnes

Uitdagingen gaan wij nooit uit de weg. Waarom zouden we? Samen mooi werk maken, daar worden wij blij van!
Laten we eens kennismaken