13 x op rij beste leasemaatschappij

Persoonlijke verhalen én nieuwe data voor always-on-campagne

13 x op rij worden verkozen tot beste leasemaatschappij; een groot feest! Althans, dat zou je zeggen. Tot nu toe werd dit heuglijke feit voornamelijk gebruikt om bestaande klanten nog eens aan te spreken. De rest van Nederland had hier geen weet van. Arval schakelde ons in om daar op een creatieve manier verandering in te brengen.

Arval - BNP Paribas

Campagnes, Creative content, Merkbeleving

We care about cars. We care about you.

Om de boodschap op een sympathieke manier te brengen, zetten we in op emotie. Net als bij Arval zijn er veel mensen die geven om auto’s. Die mensen willen we aanspreken. Een auto is meer dan een praktisch vervoersmiddel, mensen hebben vaak een emotionele band met hun auto. Zeker met hun eerste. Je eerste auto was bijzonder, toch?

Logo

‘’Eva en Merlijn weten op enthousiaste en creatieve wijze een sterke campagne neer te zetten. Door een grappige vraagstelling bij aanvang van het interview, ontstond er een ontspannen sfeer, waardoor ik mijn verhaal goed kwijt kon. Het uiteindelijke verhaal is erg lachwekkend geworden.’’ 

We portretteerden vijf Arval-medewerkers en brachten zo het persoonlijke en menselijke van de organisatie naar voren. De verhalen werden uitgewerkt tot artikelen en verzameld op een campagnepagina.



13 Arval-klanten vertellen hun eerste auto-verhaal

Met de verhalen van de accountmanagers zochten we vervolgens hun klanten op. We stuurden een mail waarmee we ze enthousiasmeerden om ook herinneringen op te halen. Zo riepen we bestaande klanten van Arval op om een eerste auto-anekdote in te sturen.



Onze Eva en Merlijn reisden het hele land door om bij de gelukkige 13 klanten hun eerste auto-verhaal op te halen. De meest aansprekende verhalen hebben we vervolgens ingezet in verschillende media-uitingen. Naast het ontwikkelen van alle uitingen voor de campagne, waaronder animerende banners en video’s, hebben we de media-inkoop en -handeling verzorgd.

 

Eén awareness campagne, heel veel goede resultaten 

De campagne resulteerde in veel enthousiasme en draagvlak bij de opdrachtgever, doordat de eigen medewerkers zo nauw betrokken waren. De accountmanagers van Arval kregen (nog meer) een gezicht richting bestaande klanten, want de eerste auto-verhalen waren een leuk en laagdrempelig contactmoment. Bestaande klanten die mee wilden werken aan de campagne werden op een sympathieke manier in het zonnetje gezet en kregen (online) veel leuke reacties van vrienden en bekenden. Autoliefhebbers werden aangesproken door de nostalgische insteek en de persoonlijke verhalen.

Logo

“Al snel ontstond het idee om klanten hun (hilarische en nostalgische) verhalen over hun eerste auto met ons te laten delen. Op die manier kreeg deze campagne een persoonlijke touch! Het was leuk om te zien hoe Eva en Merlijn vol enthousiasme het hele land doorscheurden in onze leaseauto!”

Overall zagen we veel verkeer naar de campagnepagina’s en een vrij hoge click-through-rate. Ook viel op dat de gemiddelde tijd op de pagina boven 1 minuut zit. Zo zie je maar, in een tijd waarin alles snel, sneller, snelst moet, kun je de bezoeker prima bij je houden, zolang de content maar interessant en relevant is. Ook zagen we direct en organisch verkeer naar corporate website van Arval in de campagneperiode met 30% groeien. Een mooi voorbeeld van top of mind awareness. En hét bewijs dat we goed werk hebben gedaan op de merklaag. Het aangrijpen van ‘13 x de beste leasemaatschappij’ met persoonlijke verhalen, hielp ons om het merk Arval neer te zetten. Missie geslaagd!


Nieuwe data voor always-on-campagne

Het verkeer dat naar de landingspagina ging, hebben we als nieuwe doelgroep meegenomen in de always-on-conversiecampagne. Dit is een campagne die gedurende langere tijd loopt naast themacampagnes. Door de verzamelde data mee te nemen binnen deze campagne, zorgen we dat we mensen niet kwijtraken. We passen retargeting toe om ervoor te zorgen dat ze advertenties blijven zien, met als doel: conversies.


De groep die we binnen de 13 x-campagne hebben verzameld, converteert goed. Een mooi voorbeeld van hoe waardevol een awareness-campagne is. Mensen die aanvankelijk werden getriggerd door een goed verhaal, worden meegenomen in de always-on-campagne en gaan uiteindelijk over tot conversie. Het merk sympathieker en top of mind maken, heeft hier zeker aan bijgedragen.


Next step in always-on

Met de learnings uit deze 13 x-campagne zijn we verder gaan kijken. Werken die harde boodschappen, gestuurd op sales, binnen een always-on-campagne wel altijd? Als je, in het geval van de 13 x-campagne, op een persoonlijk verhaal klikt, zit je er toch niet op te wachten dat je direct wordt achtervolgd door producten? Hulp bij het maken van een keuze, kun je veel beter gebruiken. Onlangs zijn we daarom begonnen met het toevoegen van soft messages. Hierbij wordt er niet direct gestuurd op sales, maar meer ingespeeld op gevoel. Welke voordelen zijn er voor mij te behalen? Die vraag proberen wij te beantwoorden. Op deze manier zorgen wij ervoor dat mensen een zachte landing maken.

Logo

"Door te experimenteren met verschillende typen boodschappen (hard vs. soft messaging) hebben we veel meer engagement met onze websitebezoekers en helpen we hen door de funnel heen richting een conversie. Binnen korte tijd heeft dit kanaal zich ontwikkeld tot het meest kosteneffectieve kanaal van onze mix."

Amanda Lautenbach

Meer weten over dit project?

Wij vertellen je graag meer.

Neem contact op met Amanda Lautenbach

Volgende case

The ultimate Subaru experience

SUBARU

Uitdagingen gaan wij nooit uit de weg. Waarom zouden we? Samen mooi werk maken, daar worden wij blij van!
Laten we eens kennismaken