Overall zagen we veel verkeer naar de campagnepagina’s en een vrij hoge click-through-rate. Ook viel op dat de gemiddelde tijd op de pagina boven 1 minuut zit. Zo zie je maar, in een tijd waarin alles snel, sneller, snelst moet, kun je de bezoeker prima bij je houden, zolang de content maar interessant en relevant is. Ook zagen we direct en organisch verkeer naar corporate website van Arval in de campagneperiode met 30% groeien. Een mooi voorbeeld van top of mind awareness. En hét bewijs dat we goed werk hebben gedaan op de merklaag. Het aangrijpen van ‘13 x de beste leasemaatschappij’ met persoonlijke verhalen, hielp ons om het merk Arval neer te zetten. Missie geslaagd!
Nieuwe data voor always-on-campagne
Het verkeer dat naar de landingspagina ging, hebben we als nieuwe doelgroep meegenomen in de always-on-conversiecampagne. Dit is een campagne die gedurende langere tijd loopt naast themacampagnes. Door de verzamelde data mee te nemen binnen deze campagne, zorgen we dat we mensen niet kwijtraken. We passen retargeting toe om ervoor te zorgen dat ze advertenties blijven zien, met als doel: conversies.
De groep die we binnen de 13 x-campagne hebben verzameld, converteert goed. Een mooi voorbeeld van hoe waardevol een awareness-campagne is. Mensen die aanvankelijk werden getriggerd door een goed verhaal, worden meegenomen in de always-on-campagne en gaan uiteindelijk over tot conversie. Het merk sympathieker en top of mind maken, heeft hier zeker aan bijgedragen.
Next step in always-on
Met de learnings uit deze 13 x-campagne zijn we verder gaan kijken. Werken die harde boodschappen, gestuurd op sales, binnen een always-on-campagne wel altijd? Als je, in het geval van de 13 x-campagne, op een persoonlijk verhaal klikt, zit je er toch niet op te wachten dat je direct wordt achtervolgd door producten? Hulp bij het maken van een keuze, kun je veel beter gebruiken. Onlangs zijn we daarom begonnen met het toevoegen van soft messages. Hierbij wordt er niet direct gestuurd op sales, maar meer ingespeeld op gevoel. Welke voordelen zijn er voor mij te behalen? Die vraag proberen wij te beantwoorden. Op deze manier zorgen wij ervoor dat mensen een zachte landing maken.