Workshops: van online marketing tot creatie en marketing automation

Nu allemaal digitaal te volgen

Als full service bureau hebben we veel kennis en expertise in huis op het gebied van o.a. advertising, concepting en development. Deze delen wij regelmatig tijdens workshops. Ja, óók tijdens de coronacrisis. Wij geven onze trainingen op zo’n manier vorm dat we ze makkelijk digitaal kunnen geven. Online is niet voor niks onze specialiteit. Dus of klanten nu hun kennis up-to-date willen houden of nieuwe werknemers willen bijscholen, of dat er geïnteresseerden zijn die graag het vak willen leren of meer willen weten over een specifiek onderwerp; wij staan paraat! Graag zelfs. Want zo brengen we niet alleen kennis over, maar leren we zelf ook meer van de uitdagingen die er zijn binnen verschillende merken of branches.

Onze workshops door de jaren heen

“De eerste keer dat ik een workshop gaf, was bij Sanoma. Over Facebook-marketing. Dat is nu denk ik zo’n acht jaar geleden. Facebook stond nog in de kinderschoenen, de like-gate was nog hét ding waar iedereen het over had. Adverteren deden we nog maar mondjesmaat en over algoritmes hadden we het in die tijd nog niet eens.” Media Director Femke kijkt met veel plezier terug op die tijd. “Iedereen wilde weten hoe Facebook werkte. Alles was nieuw en uitdagend. Niet alleen inhoudelijk, de vraag rees ook welke plaats Facebook in moest nemen binnen een organisatie. Menig bedrijf vroeg zich af onder welke afdeling zoiets moest worden ondergebracht. Het ging namelijk niet alleen om contentcreatie, maar ook om analyse, advertising en het behalen van marketingdoelen.”


Basisworkshop online marketing

Inmiddels geven we met het team van MassMovement per jaar heel wat workshops en trainingen over uiteenlopende onderwerpen. Managing Director Aadjan: “Als er nieuwe medewerkers worden aangenomen bij klanten, starten we vaak met een basisworkshop online marketing. We nemen hen mee in het verhaal over customer journeys, kanalen, marketing funnels en advertising. In één dagdeel kunnen we medewerkers, die over het algemeen al over wat basiskennis beschikken, de grote lijnen van online marketing heel goed uitleggen. Het voordeel is dat onze klant weet dat al haar medewerkers over dezelfde kennis beschikken en voor ons is het voordeel dat wij daarna ook makkelijker met de medewerkers kunnen werken, omdat we allemaal dezelfde taal spreken.”

CPNB workshop

Van online strategie tot concepting

Naast de basisworkshop online marketing geven we workshops die dieper ingaan op een onderwerp. Bijvoorbeeld online advertising, of Facebook- en Instagram-marketing. Maar ook marketing automation, creatie en online strategie kunnen centraal staan“Op welke manier kan ik mijn social media het beste inzetten? Wat zijn voor mij de juiste kanalen en welke content spreekt mijn doelgroep aan? Het zijn vragen die wij vaak van klanten krijgen.” Head of Concept Bart weet uit ervaring dat een workshop uitstekend werkt om samen met de klant te kijken naar hun social contentstrategie. “En dat geldt ook voor concepting. In een interactieve sessie werken we aan de hand van verschillende opdrachten toe naar de basis van een concept. Mooi om te zien waar zo’n nieuwe werkwijze van een team toe kan leiden!”

 

Custom-made workshops

Soms zijn onze workshops algemeen, maar regelmatig maken we ze custom-made voor klanten over hun branche of merk. ”Ieder bedrijf is uniek, en dus ook de strategie die passend is.” Marketing automation-expert Fred zorgt altijd voor een training op maat. “ActiveCampaign is zó veelzijdig. Wat centraal staat binnen een workshop, is afhankelijk van de wensen en behoeften van de klant. We kunnen inzoomen op bijvoorbeeld het gebruik van automatisering naast integraties met een andere technologie, maar we kunnen ook meerdere functionaliteiten van ActiveCampaign behandelen. Een workshop is ideaal om verder te gaan waar een handleiding ophoudt.”

CargoSnap workshop

Begeleiding na afloop

Met nieuwe kennis en inzichten gaan deelnemers aan de training of workshop naar huisDe mensen die daar behoefte aan hebben, blijven we ook daarna begeleiden. Dat kan door wekelijks een uurtje vragen te beantwoorden, maar ook door advertentiecampagnes te reviewen en samen te verbeteren of door nog een aantal weken bereikbaar te zijn voor alle inhoudelijke vragen die er langskomen. Femke: “Na de workshop gaat iedereen aan de slag en dat is meestal het moment dat er nog wat vragen opkomenDoor mensen de mogelijkheid te geven ook na de workshop gebruik te maken van onze kennis, leren ze uiteindelijk niet alleen de theorie, maar ook de praktijk."


Onze workshops en trainingen

Inmiddels geven we met het team van MassMovement per jaar heel wat workshops en trainingen. O.a. aan CPNB, RegioBank, Koninklijke Bibliotheek, Groupe SebSomtoday, Renault & Volvo Trucks, Accor Hotels en Activision. Over uiteenlopende onderwerpen:
 

  • Online marketing en strategie 
  • Marketing automation 
  • Concepting & creatie 
  • Facebook business manager 
  • Social media marketing 
  • Social advertising 
  • Google advertising 
  • Google analytics 

    Omdat we vanwege het coronavirus allemaal vanuit huis werken, geven we de workshops ook online.
Femke Marcar

Interesse?

Wil jij ook jouw kennis opfrissen? Of nieuwe dingen leren? Wil je meer weten over de verschillende workshops?

Neem contact op met Femke.
Uitdagingen gaan wij nooit uit de weg. Waarom zouden we? Samen mooi werk maken, daar worden wij blij van!
Laten we eens kennismaken