Facebook biedt jou als adverteerder vrij rechttoe rechtaan opties om, tussen alle 10,1 miljoen gebruikers, juist díe mensen te bereiken die geïnteresseerd zijn in wat jij te vertellen hebt. Met al die verschillende opties is het altijd even zoeken naar de juiste combinatie, daarom helpen wij je graag op weg met deze quick wins.
Lookalike audiences
Voor het bouwen van lookalike audiences grijpt men al snel naar de complete klantendatabase of het totale webbezoek. Deze groepen hebben interesse getoond in jouw merk, dus dat soort mensen wil je bereiken. Top, toch! Of niet..? Afhankelijk van je merk, product en de grootte van de groepen, loont het wellicht om te starten met lookalikes gebaseerd op highest-value customers in plaats van alle klanten. Dit zijn bijvoorbeeld de mensen die het meest recent een aankoop hebben gedaan, regelmatig herhaalaankopen doen of het grootste bedrag besteden. Ga op zoek naar de klanten die voor jou het meest waardevol zijn en maak van deze groep een lookalike audience. Blijkt deze doelgroep uitgeput of simpelweg te klein? Breid dan uit met iets minder relevante, maar nog steeds waardevolle, doelgroepen.
Optimalisatie
Draai je een conversiecampagne, maar zie je te weinig conversies? Zet dan een stap terug in de funnel en vul eerst deze laag. Bij het uitblijven van bijvoorbeeld Purchases kan dat Add to Cart zijn of, nog verder terug in de funnel, Complete Registration. Heeft je funnel maar weinig lagen, dan kun je er ook voor kiezen om te optimaliseren op View Content, dus sturen op het bezoeken van bepaalde belangrijke pagina’s. Iemand die op een productpagina doorklikt om de specificaties te bekijken van een bepaald model camera, laat tenslotte al een mate van interesse zien.