Met een Instant Experience breng je een merk of product tot leven. Op een unieke manier, omdat je mensen in één flow verschillende vormen van content kunt laten zien. Van animatie tot quote en van video tot carrousel; je kunt alles kwijt in jouw verhaal, voor een complete beleving.

Optimaal engaged met je merk

Eigenlijk is een Instant Experience een mini-website voor op mobile. Naast de verschillende vormen van content, kun je er bijvoorbeeld ook Call To Actions in kwijt. En net als op een website is er een logische opbouw te ontdekken bij het naar beneden scrollen.

Door de variatie in content weet je de aandacht van mensen vast te houden. Je houdt ze heel lang engaged met je merk. De kijktijd kan oplopen tot een halve minuut, wat zeker voor op mobile erg lang is. En uiteraard geldt: hoe langer, hoe beter. Omdat mensen je merk dan optimaal beleven én omdat je de kans vergroot dat je ze kunt retargeten. Dit kun je namelijk doen als ze de Instant Experience volledig openen of als ze op links klikken in de uiting.

Veel verschillende informatie

Hoe zo’n Instant Experience kan worden opgemaakt en ingezet, kunnen we het beste laten zien aan de hand van praktijkvoorbeelden. Voor NBTC gingen wij aan de slag met een campagne rondom het thema ‘Rembrandt en de Gouden Eeuw’. Op verschillende plekken in Nederland zijn in het kader van dit thema speciale tentoonstellingen te zien. Met een Instant Experience laten we de doelgroep niet alleen alvast proeven van de voorstellingen, we geven ze ook achtergrondinformatie en meer informatie over de locatie.

Makkelijk customizen per product

Heb je eenmaal een Instant Experience opgebouwd voor een bepaald product, dan kun je deze heel makkelijk ook voor andere varianten van die campagne gebruiken. Voor Arval brachten wij bijvoorbeeld hun speciale paascollectie, oftewel: hun Paasbazen, onder de aandacht met een Instant Experience. Toen de basis eenmaal stond, en dus duidelijk was welk verhaal we wilden vertellen, konden we de mini-website per Paasbaas customizen. Met als resultaat: drie verschillende Instant Experiences voor drie verschillende doelgroepen.

Inspelen op gevoel

Dat er met een Instant Experience goed kan worden ingespeeld op gevoel, onderstreept onze uiting in het kader van ‘Arval 13 x op rij beste leasemaatschappij’. Door binnen deze campagne de eerste auto-verhalen van werknemers te vertellen, speelden we in op het gevoel van nostalgie. En zo ook in de Instant Experience. Door gebruik te maken van triggerende quotes, hedendaags beeld vs. beeld van vroeger en mooi beeld van de geïnterviewde mensen. Het openingsbeeld is hierbij erg belangrijk, want alleen deze verschijnt in de tijdlijn. Het moet direct het juiste gevoel oproepen en vooral ook de aandacht trekken, want mensen moeten de uiting willen openen. Om dit te bereiken maken we vaak gebruik van een video of animatie.

Benieuwd wat de Instant Experience voor jouw merk kan betekenen? Neem dan per mail contact op met Amanda Lautenbach: amanda.lautenbach@massmovement.nl