Stimuleren en ontwikkelen van creativiteit

Om onszelf te blijven ontwikkelen en creativiteit te stimuleren, organiseren we eens in de twee weken een Creative Session. Onze creatieven komen samen om van elkaar te leren en inspiratie op te doen. Op allerlei verschillende manieren. Deze week: het beluisteren en bespreken van een podcast met inhoud.

Lees meer
Nylo

Haal meer uit video

Onze Visual Designer/Junior Art Director heeft veel interesses, en video is daar één van. Bij MassMovement leert hij er veel over in de praktijk, maar ook buiten werktijd zorgt hij dat hij zijn kennis vergroot. Door YouTube af te struinen, bijvoorbeeld. Welke kanalen voor hem dan een bron van inspiratie zijn? We ploffen neer en laten ons verrassen.

Lees meer

Op de set met Arval

En…camera loopt! Op woensdag 5 juni was het een veelgehoorde zin in de Arval Mobility Hub van Arval. Het decor van een toffe, internationale promovideo die wij met de RED Epic met anamorphic lens (= bioscoopkwaliteit) schoten. Én een drone, niet te vergeten.

Lees meer
Eva en Amanda

Raak de juiste doelgroep

Voor onze Online Media Specialisten Eva en Amanda kent de digitale wereld geen geheimen, daar zorgen zij wel voor. Door bijvoorbeeld regelmatig een Facebook-workshop te volgen. Wat zij daar de laatste keer van opstaken? We ploffen neer en laten ons verrassen.

Lees meer
Christiaan

Growth Hacking: zo omzeil je de valkuilen

Growth Hacking is een populaire manier om je marketing salesgerichter te maken. Toch maakt het de belofte – van supersnel groeien – in de praktijk lang niet altijd waar. En dat zorgt voor teleurstelling. Soms zelfs frustratie. In dit artikel lees je hoe je dat voorkomt. Growth Hacking lijkt tegenwoordig hét alternatief voor degelijke marketing.…

Lees meer

“Van een jaarplan hebben we een meerjarenplan weten te maken”

Aadjan de Groot neemt je in drie opeenvolgende blogs mee in zijn verhaal. Wat de afgelopen twaalf jaar als eigenaar van MassMovement hem hebben gebracht en waar hij nu staat. In dit derde en laatste deel geeft hij je aan de hand van een praktijkvoorbeeld een inkijkje in onze manier van samenwerken en de duurzame relaties die…

Lees meer
Merlijn Hoek

Podcasts met duiding en achtergrond

Ons Head of Strategy and Operations blijft graag op de hoogte van wat er om hem heen gebeurt. Omdat hij veel onderweg is én goed kan luisteren, zet hij regelmatig zijn koptelefoon op voor een goede podcast. Maar wat zijn zijn favorieten?

Lees meer

Brand safety op Facebook en Google

Dit artikel verscheen ook op Marketingfacts Je wordt wakker. Opent je telefoon. En ziet dat jouw advertentie wordt geplaatst naast content waar jij als merk echt niet mee wilt worden geassocieerd. Dan word je pas echt wakker. Brand safety is iets waar je eigenlijk nog nooit echt goed over hebt nagedacht. Of je bent ervan…

Lees meer

Een effectieve social video maken: 8 tips

Wat kan onze ervaren Designer New Media ons bijbrengen over het maken van een goede social video? Hij is er zo vaak mee bezig dat hij goede tips moet kunnen dromen. We ploffen neer en laten ons verrassen. Als er één middel effectief is om je klanten te bereiken via de bekende kanalen als LinkedIn, Instagram en Facebook, dan is het video. In de 10 jaar dat ik bij MassMovement werk, heb ik het display landschap zien verschuiven…

Lees meer
Instant Experience

Facebook Instant Experience, voor een optimale merkbeleving

Met een Instant Experience breng je een merk of product tot leven. Op een unieke manier, omdat je mensen in één flow verschillende vormen van content kunt laten zien. Van animatie tot quote en van video tot carrousel; je kunt alles kwijt in jouw verhaal, voor een complete beleving. Optimaal engaged met je merk Eigenlijk…

Lees meer

“Het werk dat we samen maken, zal alleen nog maar mooier worden”

“I didn’t go to film school, I went to films.” Het is een quote van Quentin Tarantino, maar had er ook één van Maurice Tromp kunnen zijn. De videoprofessional zit al 12 jaar in het vak, dat hij zichzelf heeft aangeleerd. Met zijn Kunststoff maakt de creatieveling sinds kort onderdeel uit van MassMovement. Hoe hem…

Lees meer

Adverteren op Pinterest: 4 tips

Wat weet onze ervaren Media Director Femke te vertellen over adverteren op Pinterest? Welke tips en tricks kan zij met ons delen? We ploffen met haar op de bank neer en laten ons verrassen. Sinds deze maand kunnen we ook op Pinterest adverteren in Nederland. Iets waar veel adverteerds in o.a. de fashion-, travel- en foodbranche erg naar hebben uitgekeken. Wil jij dit binnenkort ook…

Lees meer

MassMovement professionaliseert op gebied van video

Al ruim negen jaar werken MassMovement en Kunststoff samen op het gebied van film en animatie. Niet alleen naar ieders tevredenheid, maar ook met veel plezier. We zijn dan ook heel blij dat ervaren videoprofessional Maurice Tromp sinds kort een vaste werkplek heeft bij ons op kantoor. Een grotere rol voor video MassMovement en Kunststoff…

Lees meer

“Als ik terugkijk op het afgelopen jaar, ben ik best trots”

Aadjan de Groot neemt je in een drieluik blogs mee in zijn verhaal. Wat de afgelopen twaalf jaar als eigenaar van MassMovement hem hebben gebracht en waar hij nu staat. In dit tweede deel wordt ingezoomd op de organisatorische kant van het bureau en de ontwikkeling die MassMovement heeft doorgemaakt. Mijn eerste artikel uit deze reeks ging over MassMovement,…

Lees meer
Nylo

“Mijzelf continu ontwikkelen, dat vind ik heel belangrijk”

Hij volgde een opleiding tot grafisch vormgever, maar heeft nog veel meer talenten. Nylo de Meijer (25) is veelzijdig en ambitieus. En niet onbelangrijk: de nieuwe creatieve aanwinst van MassMovement, die ons gaat helpen art direction naar een volgend niveau te tillen. Reden genoeg om deze jongen uit Wieringerwerf eens het hemd van het lijf…

Lees meer
Aadjan de Groot

Persbericht: Koninklijke Bibliotheek kiest reclamebureau MassMovement als strategisch partner

De Koninklijke Bibliotheek gaat een langdurige samenwerking aan met reclamebureau MassMovement. Als strategische partners zullen ze de komende jaren werken aan één gezamenlijk doel: de ‘online Bibliotheek’ neerzetten als één sterk merk. Digitale groei De Koninklijke Bibliotheek is de nationale bibliotheek van Nederland. Maatschappelijke waarde staat altijd centraal: vanuit de kracht van het geschreven woord…

Lees meer

MassMovement: van vroeger naar nu

In een serie artikelen neemt Aadjan de Groot je de komende tijd mee in zijn verhaal. Wat de afgelopen twaalf jaar als eigenaar van MassMovement hem hebben gebracht en waar hij nu staat. De uitdagingen die hij is tegengekomen bij het runnen van een bedrijf en de veranderingen die MassMovement heeft doorgemaakt. Bij MassMovement heeft het altijd…

Lees meer
Us By Night

Us By Night: Drie dagen creativiteit

Onze Creatief Strateeg Merlijn Hoek bezocht Us By Night, een design & creativity event waar creatieve professionals spreken over hun vak en het werk dat ze maken. In een inspirerende blog deelt hij zijn belangrijkste learnings. Als er een reden is om een weekendje Antwerpen te doen, grijp ik die met met beide handen aan. Nou…

Lees meer
Interview Desmond

“Ik ga niet zomaar ergens voor, ik stel grote, persoonlijke doelen”

Even voorstellen: onze nieuwste aanwinst Desmond van Zurk (26), stagiair front-end development. Hoe ervaart deze inspirerende jongen zijn stage? Wat kan hij van ons leren, en wij misschien wel van hem? Tijd voor een vragenvuur. Zo, programmeren dus. Vertel! Klopt. Ik ben altijd erg geïnteresseerd geweest in computers. Op school was ik al goed in…

Lees meer
instagram stories

Instagram Stories in beeld

Afgelopen tijd is Content & Social Media Manager Eva van der Niet aan de slag gegaan met Instagram Stories. Ze heeft een workshop gevolgd bij Facebook om nog meer inzicht te krijgen in hoe je Stories nou het beste voor je merk kunt inzetten. In dit artikel deelt zij een aantal handige tips en tricks.…

Lees meer
GDPR

Een data-driven Facebook campagne. Kan dat nog wel onder de AVG?

Dit artikel verscheen eerder op Marketingfacts. Sinds de invoering van GDPR / AVG wordt het steeds lastiger om (voldoende) data te verzamelen die als basis kunnen dienen voor data-gedreven advertentiecampagnes. Retargeting audiences nemen in grootte in rap tempo af en Facebook heeft de insights op basis van custom audiences verwijderd, samen met nog wat andere…

Lees meer
Cookies

Verslik je niet in cookies

De invoering van AVG/GDPR op 25 mei van dit jaar laat ons onder anderen kritisch kijken naar de wijze waarop cookiewalls zijn ingericht en functioneren. Immers, de consument moet meer controle krijgen over het al dan niet delen van zijn gegevens en een cookiewall is daartoe één van de onmisbare middelen. Met hoge boetes als sanctie zijn bedrijven aan de slag gegaan om de privacy van de consument beter te waarborgen. Met alle…

Lees meer

MassMovement neemt activiteiten Xeed over

Per 1 november zal MassMovement alle werkzaamheden overnemen van digital agency Xeed. Hiermee breiden wij ons klantportfolio uit met de mooie merken Volvo Trucks, Vekabo, Nationale Nederlanden en ASR. Bovendien betekent dit dat er een team van gespecialiseerde developers aan MassMovement wordt toegevoegd. Nog meer focus op development Jarenlang werkten Massmovement en Xeed nauw samen…

Lees meer

Fiesta time!

By optimising its ads to reach the right audience, the Dutch magazine achieved a 6X return on advertising spend for its Fiesta del Sol-themed annual reader event. Their story, thriving online Over the past few years, the Netherlands’ biggest women’s lifestyle magazine Libelle has undergone a transformation to become a thriving online media brand. It’s…

Lees meer

Facebook of Twitter

maart heeft Facebook de functionaliteit gelanceerd voor het creëren van lookalike audiences. Inmiddels hebben we dit al een aantal weken kunnen testen en de resultaten zijn veelbelovend. Custom audiences Om lookalike audiences te begrijpen, moet je eerst weten wat custom audiences zijn op Facebook. Een custom audience is een groep profielen op Facebook die overeenkomen met profielen in de…

Lees meer

Facebook’s nieuwe regels

Onlangs maakte Facebook korte metten met een functionaliteit die de lieveling was van vele Facebook-marketeers: de like-gate. Vanaf nu is het niet meer mogelijk om het aanklikken van de ‘vind ik leuk’-knop verplicht te maken bij het meedoen van een actie. Is dit de doodsteek voor commerciële Facebook-acties of valt er nu eindelijk een last van onze…

Lees meer

KLM actief op WeChat en Weibo in China

Wie ‘vliegen’ zegt, zegt in Nederland ‘KLM’. Wij kennen KLM als een van ‘onze’ Hollandse merken en veel Nederlanders volgen de airline via Facebook of Twitter. Maar ook buiten Nederland heeft KLM veel fans op social media. Deze fans volgen, naast de global accounts, ook vaak een lokale pagina op Facebook of een lokale handle op Twitter, waar alle content in…

Lees meer

Ontwikkelingen in China gaan razendsnel

Al eerder schreef ik hier op NMN over het populaire WeChat in China, de invloed die het heeft op Facebook, op de wereld en op innovatieve mobile diensten en concepten. Tencent, het moederbedrijf van WeChat, verovert in volle vaart terrein. Afgelopen maand kreeg het bedrijf niet alleen toestemming van de regering zich op het gebied van private banking te…

Lees meer

WeChat: meer dan alleen een mobile messenger

Met inmiddels 396 miljoen maandelijks actieve gebruikers en een groei van 11,5 procent in Q2 is WeChat de op een na grootste social messenger wereldwijd. Ter vergelijking: WhatsApp heeft inmiddels 500 miljoen gebruikers. Hoewel WeChat, Weixin in het Chinees, in Nederland (nog) nauwelijk wordt gebruikt, zet moederbedrijf Tencent wel stappen naar Europa en de VS. Resultaat…

Lees meer

Social media en e-commerce in China

Terwijl we ons in Nederland focussen op Facebook, Twitter, Whatsapp, Marktplaats, eBay of een van de andere grote internetplatforms, vinden er aan de andere kant van de wereld interessante ontwikkelingen plaats op online gebied. Platforms waar we in Nederland nauwelijks iets over horen, hebben miljoenen gebruikers en zorgen ervoor dat er miljarden aan geld in omloop…

Lees meer

Facebook lookalike audiences

Eind maart heeft Facebook de functionaliteit gelanceerd voor het creëren van lookalike audiences. Inmiddels hebben we dit al een aantal weken kunnen testen en de resultaten zijn veelbelovend. Custom audiences Om lookalike audiences te begrijpen, moet je eerst weten wat custom audiences zijn op Facebook. Een custom audience is een groep profielen op Facebook die overeenkomen met profielen in de…

Lees meer

Facebook volgt China

Terwijl internetpartijen in China hun eigen strijd voeren voor hervorming van het bankensysteem, gaan de geruchten dat ook Facebook in Europa stappen zet in de richting van het verlenen van financiële diensten. Facebook zou bezig zijn met het verkrijgen van de benodigde vergunningen in Ierland om e-money diensten te kunnen aanbieden. Facebook zou gebruikers de mogelijkheid willen bieden om geld…

Lees meer

Innovatie in Chinese bankenwereld

Tencent, Alibaba en Baidu, de grootste internetbedrijven van China, hebben door uitbreiding van hun diensten de strijd aangebonden met de Chinese staatsbanken. Zij bieden sinds kort diensten om online te betalen, te lenen, te sparen en te verzekeren. En hoewel zij in eerste instantie elkaar beconcurreren, werken ze ook nauw samen. In maart van dit…

Lees meer

Aziatische concurrentie voor Whatsapp

In Azië woedt er een ware strijd om dominantie op de mobile messengers markt. Waar we in Europa vooral WeChat gebruiken, zijn hier ook vooral lokale varianten populair. Line domineert in Japan en Thailand en probeert hard de Indonesische en Indiase markt voor zich te winnen. WeChat is dominant in China, in Korea leidt Kakao Talk…

Lees meer

Stoot WeChat Whatsapp van de troon?

Toen Facebook WhatsApp kocht, werd binnen een paar dagen een enorme hoeveelheid nieuwe accounts aangemaakt bij andere mobiele berichtendiensten. De vrees dat Facebook gegevens voor commerciële doeleinden zou gebruiken, zorgde ervoor dat andere diensten konden profiteren van de overname. Met name Telegram Messenger leek favoriet. Een aantal andere diensten kwam ook op de radar van de Nederlandse gebruiker,…

Lees meer

Pas op met ROI

Het economische klimaat heeft er de afgelopen jaren voor gezorgd dat marketingmanagers steeds vaker het geïnvesteerde marketingbudget moeten verantwoorden. Digitale media maken het mogelijk om consumenten op de voet te volgen en daaruit conclusies te trekken. Dit kan echter ook leiden tot verkeerde aannames over de ROI of ROMI. De gevleugelde uitspraak meten is weten is…

Lees meer

Nog meer focus op mobile

Met 2014 in het vooruitzicht verwacht ik dat we als branche meer innovatie laten zien dan in het afgelopen jaar. Afgelopen jaar werd wederom duidelijk dat de advertentiemarkt de veranderingen in technologie en consumentengedrag niet bij kan benen. De consument heeft de afgelopen jaren mobiel omarmd en in het eerste kwartaal van 2013 waren er volgens…

Lees meer

OUR LOCATION

De Entree 244b, 1101EE Amsterdam

DROP US A LINE