Us By Night

Us By Night: Drie dagen creativiteit

Onze Creatief Strateeg Merlijn Hoek bezocht Us By Night, een design & creativity event waar creatieve professionals spreken over hun vak en het werk dat ze maken. In een inspirerende blog deelt hij zijn belangrijkste learnings. Als er een reden is om een weekendje Antwerpen te doen, grijp ik die met met beide handen aan. Nou…

Lees meer
Interview Desmond

“Ik ga niet zomaar ergens voor, ik stel grote, persoonlijke doelen”

Even voorstellen: onze nieuwste aanwinst Desmond van Zurk (26), stagiair front-end development. Hoe ervaart deze inspirerende jongen zijn stage? Wat kan hij van ons leren, en wij misschien wel van hem? Tijd voor een vragenvuur. Zo, programmeren dus. Vertel! Klopt. Ik ben altijd erg geïnteresseerd geweest in computers. Op school was ik al goed in…

Lees meer
instagram stories

Instagram Stories in beeld

Afgelopen tijd is Content & Social Media Manager Eva van der Niet aan de slag gegaan met Instagram Stories. Ze heeft een workshop gevolgd bij Facebook om nog meer inzicht te krijgen in hoe je Stories nou het beste voor je merk kunt inzetten. In dit artikel deelt zij een aantal handige tips en tricks.…

Lees meer
GDPR

Een data-driven Facebook campagne. Kan dat nog wel onder de AVG?

Dit artikel verscheen eerder op Marketingfacts. Sinds de invoering van GDPR / AVG wordt het steeds lastiger om (voldoende) data te verzamelen die als basis kunnen dienen voor data-gedreven advertentiecampagnes. Retargeting audiences nemen in grootte in rap tempo af en Facebook heeft de insights op basis van custom audiences verwijderd, samen met nog wat andere…

Lees meer
Cookies

Verslik je niet in cookies

De invoering van AVG/GDPR op 25 mei van dit jaar laat ons onder anderen kritisch kijken naar de wijze waarop cookiewalls zijn ingericht en functioneren. Immers, de consument moet meer controle krijgen over het al dan niet delen van zijn gegevens en een cookiewall is daartoe één van de onmisbare middelen. Met hoge boetes als sanctie zijn bedrijven aan de slag gegaan om de privacy van de consument beter te waarborgen. Met alle…

Lees meer

Een nieuwe website

Hier is ‘ie dan: onze nieuwe website! De afgelopen jaren hebben we niet stilgezeten, dus het duurde even voor we tijd konden vinden om ‘m te maken. Hoe was het gezegde ook alweer? The shoemaker’s children go barefoot. Want MassMovement is in transitie. Waar we voorheen vooral werden ingezet als specialistisch bureau voor branding en…

Lees meer

MassMovement neemt activiteiten Xeed over

Per 1 november zal MassMovement alle werkzaamheden overnemen van digital agency Xeed. Hiermee breiden wij ons klantportfolio uit met de mooie merken Volvo Trucks, Vekabo, Nationale Nederlanden en ASR. Bovendien betekent dit dat er een team van gespecialiseerde developers aan MassMovement wordt toegevoegd. Nog meer focus op development Jarenlang werkten Massmovement en Xeed nauw samen…

Lees meer

Fiesta time!

By optimising its ads to reach the right audience, the Dutch magazine achieved a 6X return on advertising spend for its Fiesta del Sol-themed annual reader event. Their story, thriving online Over the past few years, the Netherlands’ biggest women’s lifestyle magazine Libelle has undergone a transformation to become a thriving online media brand. It’s…

Lees meer

Facebook of Twitter

maart heeft Facebook de functionaliteit gelanceerd voor het creëren van lookalike audiences. Inmiddels hebben we dit al een aantal weken kunnen testen en de resultaten zijn veelbelovend. Custom audiences Om lookalike audiences te begrijpen, moet je eerst weten wat custom audiences zijn op Facebook. Een custom audience is een groep profielen op Facebook die overeenkomen met profielen in de…

Lees meer

Interview Aadjan de Groot

Interactief reclamebureau MassMovement opent een nieuw kantoor in Hongkong. We spreken Aadjan de Groot, managing director van MassMovement. Dag Aadjan, hoe is het met je? ‘Uitstekend! We hebben een prima jaar gehad waarbij het Nederlandse hoofdkantoor van MassMovement is verhuisd naar een nieuwe locatie in een opkomend creatief gebied in Amsterdam-West. Daarnaast hebben we een…

Lees meer

Facebook’s nieuwe regels

Onlangs maakte Facebook korte metten met een functionaliteit die de lieveling was van vele Facebook-marketeers: de like-gate. Vanaf nu is het niet meer mogelijk om het aanklikken van de ‘vind ik leuk’-knop verplicht te maken bij het meedoen van een actie. Is dit de doodsteek voor commerciële Facebook-acties of valt er nu eindelijk een last van onze…

Lees meer

KLM actief op WeChat en Weibo in China

Wie ‘vliegen’ zegt, zegt in Nederland ‘KLM’. Wij kennen KLM als een van ‘onze’ Hollandse merken en veel Nederlanders volgen de airline via Facebook of Twitter. Maar ook buiten Nederland heeft KLM veel fans op social media. Deze fans volgen, naast de global accounts, ook vaak een lokale pagina op Facebook of een lokale handle op Twitter, waar alle content in…

Lees meer

Ontwikkelingen in China gaan razendsnel

Al eerder schreef ik hier op NMN over het populaire WeChat in China, de invloed die het heeft op Facebook, op de wereld en op innovatieve mobile diensten en concepten. Tencent, het moederbedrijf van WeChat, verovert in volle vaart terrein. Afgelopen maand kreeg het bedrijf niet alleen toestemming van de regering zich op het gebied van private banking te…

Lees meer

WeChat: meer dan alleen een mobile messenger

Met inmiddels 396 miljoen maandelijks actieve gebruikers en een groei van 11,5 procent in Q2 is WeChat de op een na grootste social messenger wereldwijd. Ter vergelijking: WhatsApp heeft inmiddels 500 miljoen gebruikers. Hoewel WeChat, Weixin in het Chinees, in Nederland (nog) nauwelijk wordt gebruikt, zet moederbedrijf Tencent wel stappen naar Europa en de VS. Resultaat…

Lees meer

Social media en e-commerce in China

Terwijl we ons in Nederland focussen op Facebook, Twitter, Whatsapp, Marktplaats, eBay of een van de andere grote internetplatforms, vinden er aan de andere kant van de wereld interessante ontwikkelingen plaats op online gebied. Platforms waar we in Nederland nauwelijks iets over horen, hebben miljoenen gebruikers en zorgen ervoor dat er miljarden aan geld in omloop…

Lees meer

Facebook lookalike audiences

Eind maart heeft Facebook de functionaliteit gelanceerd voor het creëren van lookalike audiences. Inmiddels hebben we dit al een aantal weken kunnen testen en de resultaten zijn veelbelovend. Custom audiences Om lookalike audiences te begrijpen, moet je eerst weten wat custom audiences zijn op Facebook. Een custom audience is een groep profielen op Facebook die overeenkomen met profielen in de…

Lees meer

Facebook volgt China

Terwijl internetpartijen in China hun eigen strijd voeren voor hervorming van het bankensysteem, gaan de geruchten dat ook Facebook in Europa stappen zet in de richting van het verlenen van financiële diensten. Facebook zou bezig zijn met het verkrijgen van de benodigde vergunningen in Ierland om e-money diensten te kunnen aanbieden. Facebook zou gebruikers de mogelijkheid willen bieden om geld…

Lees meer

Innovatie in Chinese bankenwereld

Tencent, Alibaba en Baidu, de grootste internetbedrijven van China, hebben door uitbreiding van hun diensten de strijd aangebonden met de Chinese staatsbanken. Zij bieden sinds kort diensten om online te betalen, te lenen, te sparen en te verzekeren. En hoewel zij in eerste instantie elkaar beconcurreren, werken ze ook nauw samen. In maart van dit…

Lees meer

Aziatische concurrentie voor Whatsapp

In Azië woedt er een ware strijd om dominantie op de mobile messengers markt. Waar we in Europa vooral WeChat gebruiken, zijn hier ook vooral lokale varianten populair. Line domineert in Japan en Thailand en probeert hard de Indonesische en Indiase markt voor zich te winnen. WeChat is dominant in China, in Korea leidt Kakao Talk…

Lees meer

Stoot WeChat Whatsapp van de troon?

Toen Facebook WhatsApp kocht, werd binnen een paar dagen een enorme hoeveelheid nieuwe accounts aangemaakt bij andere mobiele berichtendiensten. De vrees dat Facebook gegevens voor commerciële doeleinden zou gebruiken, zorgde ervoor dat andere diensten konden profiteren van de overname. Met name Telegram Messenger leek favoriet. Een aantal andere diensten kwam ook op de radar van de Nederlandse gebruiker,…

Lees meer

Pas op met ROI

Het economische klimaat heeft er de afgelopen jaren voor gezorgd dat marketingmanagers steeds vaker het geïnvesteerde marketingbudget moeten verantwoorden. Digitale media maken het mogelijk om consumenten op de voet te volgen en daaruit conclusies te trekken. Dit kan echter ook leiden tot verkeerde aannames over de ROI of ROMI. De gevleugelde uitspraak meten is weten is…

Lees meer

Nog meer focus op mobile

Met 2014 in het vooruitzicht verwacht ik dat we als branche meer innovatie laten zien dan in het afgelopen jaar. Afgelopen jaar werd wederom duidelijk dat de advertentiemarkt de veranderingen in technologie en consumentengedrag niet bij kan benen. De consument heeft de afgelopen jaren mobiel omarmd en in het eerste kwartaal van 2013 waren er volgens…

Lees meer

OUR LOCATION

Overschiestraat 180, 1062 XK Amsterdam

DROP US A LINE