Voedingscentrum

Over dit project

  • Klant: Roorda / Voedingscentrum
  • Merk: Voedingscentrum
  • Diensten: Interactiedesign. Design. Technische realisatie. Facebook advertising.

Achtergronden van deze case

Op veel scholen kan de kantine een stuk gezonder. Met Eddy Zoëy in de hoofdrol, bedachten we samen met Roorda Vette Foodfight. Een activatiegame om jongeren zich bewust te laten worden van het ongezonde eten in de kantine op hun school. Samen met Roorda ontwikkelden wij deze game voor Voedingscentrum. De social campagne, die gericht was op schoolkids, gaf de doelgroep de kans hun stem te uiten naar schooldirecties over het ongezonde eten in de schoolkantine. Spelers van de game gooiden zoveel mogelijk vette snacks naar Eddy Zoë onder het mom “houd die vette troep maar bij je”. Moeilijkheid was dat Eddy Zoëy geplaatst was op een ronddraaiende schijf. Hoe meer vrienden een speler uitnodigde, hoe vaker hij kon spelen en hoe meer kans hij dus maakte op de hoofdprijs: een bezoek van Eddy Zoëy aan de kantine op zijn school.

Doelstellingen

Awareness genereren onder de jongeren-doelgroep.

Neem contact met ons op