Red Bull

Over dit project

  • Klant: Red Bull
  • Merk: Red Bull Knockout Race
  • Diensten: Interactie design. Visual design. Applicatie ontwikkeling. Applicatiebeheer. Social Media. Facebook advertising. Analytics. Hosting.

Red Bull Knockout Race

Het strand van Scheveningen is op 28 en 29 november 2015 het decor van de zwaarste en grootste beachcross strandrace ter wereld. Welke motocrosser blijft het langst overeind en haalt de finish? In totaal legden 1500 riders het loodzware parcours af om als eerste de finish te halen. Onder de 1500 riders bevonden zich ongeveer 100 internationale sterren en een speciaal BN-er team. De overige riders zijn enthousiaste amateurcrossers uit Nederland.

Activatiecampagne

MassMovement heeft voor Redbull een activatiecampagne ontwikkeld waarmee fans hun favoriete motorcrosser konden aanmoedigen. Hiervoor maakten wij een facebook app waarmee fans hun favoriete rider konden selecteren en aanmoedigen met een zelfgemaakte vlag. Door de vlag te delen op hun eigen Facebook wall maakten zij kans op een exclusieve plek tijdens de Knockout Race waar zij hun held van dichtbij konden bewonderen en aanmoedigen met hun eigen vlag.

Mediastrategie voor langdurig engagement

Het doel van de campagne was een maximaal aantal kwalitatieve bezoekers genereren voor langdurig engagement. Een tweede doel was het verzamelen van data voor het opbouwen van audiences voor huidige en toekomstige campagnes.

Neem contact met ons op