Renault Trucks E-commerceplatform

Bestel een Renault truck online

Klant: Renault

Merk: Renault Trucks

Diensten: UX-design, webdevelopment, appdevelopment, 360-videoproductie, e-commerce, AR, copywriting, mediastrategie, -planning en executie

Achtergrond

Renault Trucks wil het mogelijk maken dat de bedrijfswagens en vrachtwagens online kunnen worden bekeken en besteld.

Opdracht

Een e-commerceplatform opzetten en deze zowel on- als offline onder de aandacht brengen.

Uitvoering

Voor Renault Trucks heeft MassMovement het eerste e-commerceplatform in Nederland neergezet waar bedrijfswagens en vrachtwagens online besteld kunnen worden (www.renaulttrucksonline.nl). Om het platform onder de aandacht te brengen en te activeren, hebben we een 360º-video en VR-applicatie ontwikkeld waarbinnen (potentiële) kopers een virtuele tour krijgen door de Renault Truck T High Sleeper. Doel van de applicatie en de video is het toevoegen van beleving aan het e-commerceplatformk, door een digitale etalage aan te bieden waarin alles wat de potentiële koper wil weten uitgelegd wordt.

Ook de media-activatie van het platform lag in onze handen. Wij verzorgden de SEA-, display- en social media-advertising campagnes om mensen te bereiken en te converteren naar een lead. Deze leads werden opgevangen en verwerkt binnen ons marketing automation-systeem. Voor de campagnes maakten we alle advertentie-uitingen, zowel voor online als print. Deze ontwerpen kwamen ook tot leven op de promotiemodellen van de truck, omdat we hiervoor de bestickering ontwierpen.

Benieuwd naar de resultaten? Je kunt ons altijd bellen op 020 40 50 310, of mail naar info@massmovement.nl