D-reizen

Over dit project

  • Klant: D-reizen
  • Merk: D-reizen
  • Diensten: Interactie design. Visual design. Ontwikkeling

Achtergronden

De Persoonlijke Reis Assistent van D-reizen vindt snel de perfecte vakantie voor je. Maar hoe laat je nieuwe prospects kennismaken met deze handige service? De Persoonlijke Reis Assistent is een unique selling point van D-reizen. De online vakantiewinkel heeft in totaal 4700 PRA’s verspreid door het land. Een PRA zoekt aan de hand van de klantwensen de perfecte vakantie en verrast klanten met een reisaanbod dat aansluit bij hun budget.

Doelstellingen

Het doel van de campagne was het genereren van awareness en leads voor de Persoonlijke Reis Assistent. De focus lag daarbij op het overbrengen van de boodschap dat de PRA een persoon van vlees en bloed is, die actief met je meedenkt over de perfecte vakantie.

Campagne

Voor D-reizen hebben wij ‘de Vakantiemix’ ontwikkeld waarmee bezoekers hun ideale vakantie konden samenstellen. Deelnemers konden in interactieve banners hun voorkeur aangeven voor het soort vakantie, type verblijf, duur en periode. Na het invullen van de wensen konden de bezoekers op de actiepagina hun gegevens achterlaten. Via hun postcode werden zij gekoppeld aan een Persoonlijke Reis Assistent, die we voorstelden met naam en foto. Deelnemers konden hun vakantiemix versturen naar hun PRA. Binnen 24 uur ontvingen ze dan passende vakantiesuggesties retour. MassMovement ontwikkelde zowel de actiesite als de interactieve banners. De animaties op de actiesite zijn volledig gebouwd in html5 en geschikt voor zowel desktop als mobiele apparaten.

Resultaten

38.800 unieke bezoekers bezochten de Vakantiemix. Bijna 2.000 mensen hebben hun vakantie samengesteld en hun gegevens achtergelaten. 52 procent bezocht de campagne via een desktop, 38 procent met een tablet en 10 procent met een smartphone.

Uitvoering HTML5 banner

Bekijk hieronder de werkende interactieve banner.

Neem contact met ons op