Disneyland Paris

Over dit project

  • Klant: Disneyland Paris
  • Merk: Disneyland Paris
  • Diensten: Strategie. Interactie design. Programmeren. Social Media. Facebook integratie. Analytics. Media inkoop. Zoekmachinemarketing. Affliatemarketing.

Achtergrond van deze case

E-mailmarketing vormt voor Disneyland Paris een belangrijk middel om de doelgroep te bereiken. Wij ontwikkelden daarom een game die verrijkte e-mailadressen moest opleveren en die bovendien de experience van het Festival Vol Magische Momenten moest laten zien. Mede door de goede resultaten werd deze campagne genomineerd voor de Dutch Interactive Awards 2012 in de categorie Lead Generation. In een online game konden de deelnemers strijden om een gouden ticket dat recht gaf op een VIP-verblijf in Disneyland Paris. De speler kon aan het begin van het spel kiezen voor één van de drie uitgestippelde routes die hem leidden langs een aantal van de Magische Momenten in het Park. Geholpen door hintkaartjes en een routeaanwijzer moest de speler 5 van deze ‘momenten’ verzamelen op zijn/haar ticket. De speler die dit door middel van zo min mogelijk stappen lukte, won het ticket. Per e-mailadres kon eenmaal worden meegespeeld. Delen op Twitter of Facebook gaf echter recht op een extra speelbeurt. De game werd gecommuniceerd via de standaard media van Disneyland Paris, het affiliate netwerk, display en search. Daarnaast werd het spel geïntegreerd in RTL Spelsalon.

Doelstellingen

De campagne werd primair ingezet voor het verrijken van de CRM-database van Disneyland Paris. Secundair moest de campagne bijdragen aan de creatie van brand awareness omtrent het Festival vol Magische Momenten – het huidige jaarthema in beide Parken.

Resultaten

De game werd 385.000 keer gespeeld door 245.000 unieke bezoekers. Het spel werd 4.500 keer gedeeld op Facebook. De campagne leverde 41.000 unieke adressen op. Dit was 56% meer dan de doelstelling.

Neem contact met ons op