CPNB

Over dit project

  • Klant: CPNB
  • Merk: Kookboekenweek
  • Diensten: Visual design. Development. Social Media. Social advertising. Media inkoop. Twitter advertenties. Analytics.

Kookboekenweek

Door de toegenomen aandacht voor een gezonde en eerlijke voeding worden kookboeken steeds populairder. Het aantal titels dat jaarlijks uitgegeven neemt toe en de omzet uit de kookboekenverkoop stijgt. Voor het CPNB reden om van maandag 26 oktober t/m zondag 1 november 2015 de allereerste Kookboekenweek te organiseren. Het Gouden Kookboek is een prijs voor het beste kookboek van ‘de lage landen’ en zal jaarlijks worden uitgereikt aan het beste en mooiste kookboek van Nederland of Vlaanderen. In 20015 won het boek Liever Lokaal van Annette van Ruitenburg.

Social Media campagne Gouden Kookboek

Voor kookboekenweek 2015 heeft MassMovement de website www.kookboekenweek.nu ontwikkeld en een Facebook- en Twittercampagne opgezet. Het doel van de social mediacampagne was het creëren van awareness voor het winnende kookboek.

Doelstellingen

- Awareness Gouden Kookboek 2015.
- Consumenten verleiden om het kookboek in de boekhandel te kopen.
- Awareness voor bekendmaking en uitreiking van Het Gouden Kookboek in het tv programma Tijd voor Max op maandag 26 oktober.

Resultaat in impressies en engagement

Door het continu bewaken van de campagne, kunnen we de getargete doelgroep van moment tot moment bijsturen voor een maximaal resultaat. Voor de Kookboekenweek 2015 genereerden we daarmee in totaal 2,3 miljoen impressies op Facebook en Twitter, waarbij we vooral op Twitter een hoge engagement zagen op de advertenties.

Neem contact met ons op