MassMovement Blog

Fiesta Time!

By optimising its ads to reach the right audience, the Dutch magazine achieved a 6X return on advertising spend for its Fiesta del Sol-themed annual reader event....

LEES VERDER

Facebook of Twitter

70 procent van de marketeers verwacht in 2015 geld te spenderen aan socialmedia-advertising, zegt een recent onderzoek van Salesforce. Dat is 21 procent meer dan in 2014...

LEES VERDER

Interview Aadjan de Groot

Interactief reclamebureau MassMovement opent een nieuw kantoor in Hongkong. We spreken Aadjan de Groot, managing director van MassMovement.

LEES VERDER

Facebook volgt China

Terwijl internetpartijen in China hun eigen strijd voeren voor hervorming van het bankensysteem, gaan de geruchten dat ook Facebook in Europa stappen zet...

LEES VERDER

Stoot WeChat Whatsapp van troon?

Tencent, Alibaba en Baidu, de grootste internetbedrijven van China, hebben door uitbreiding van hun diensten de strijd aangebonden met de Chinese staatsbanken...

LEES VERDER

Ontwikkelingen China razendsnel

Tencent, Alibaba en Baidu, de grootste internetbedrijven van China, hebben door uitbreiding van hun diensten de strijd aangebonden met de Chinese staatsbanken...

LEES VERDER

Whatsapp Aziatische concurrentie

In Azië woedt er een ware strijd om dominantie op de mobile messengers markt. Waar we in Europa vooral WeChat gebruiken, zijn hier ook vooral lokale varianten populair...

LEES VERDER

Facebook’s nieuwe regels

Onlangs maakte Facebook korte metten met een functionaliteit die de lieveling was van vele Facebook-marketeers: de like-gate. Vanaf nu is het niet meer mogelijk om het aanklikken...

LEES VERDER

Over slimme winkelwagens

Vorige week dinsdag mochten we weer een kijkje nemen in de keuken van de wetenschap op het gebied van merken en marketingcommunicatie. Interessant voor iedereen die werkzaam is op dit gebied.

LEES VERDER

Mobile messenger WeChat

Met inmiddels 396 miljoen maandelijks actieve gebruikers en een groei van 11,5 procent in Q2 is WeChat de op een na grootste social messenger wereldwijd. Ter vergelijking: WhatsApp heeft inmiddels 500 miljoen gebruikers.

LEES VERDER

Facebook lookalike audiences

Eind maart heeft Facebook de functionaliteit gelanceerd voor het creëren van lookalike audiences. Inmiddels hebben we dit al een aantal weken kunnen testen...

LEES VERDER

E-commerce in China

Terwijl we ons in Nederland focussen op Facebook, Twitter, Whatsapp, Marktplaats, eBay of een van de andere grote internetplatforms, vinden er aan de andere kant van de wereld...

LEES VERDER

KLM actief WeChat en Weibo

Wie 'vliegen' zegt, zegt in Nederland 'KLM'. Wij kennen KLM als een van 'onze' Hollandse merken en veel Nederlanders volgen de airline via Facebook of Twitter.

LEES VERDER

Pas op met ROI

Het economische klimaat heeft er de afgelopen jaren voor gezorgd dat marketingmanagers steeds vaker het geïnvesteerde marketingbudget moeten verantwoorden.

LEES VERDER

Meer focus op mobile

Met 2014 in het vooruitzicht verwacht ik dat we als branche meer innovatie laten zien dan in het afgelopen jaar. Afgelopen jaar werd wederom duidelijk dat de advertentiemarkt...

LEES VERDER

Nederlandse bladen op Facebook

Gaandeweg hebben de Nederlandse bladen Facebook gevonden als kanaal om hun doelgroep te bereiken. Maar welke bladen weten ook daadwerkelijk Facebook succesvol in te zetten?

LEES VERDER

De zwaaien-app van Schiphol

Je kent het vast wel.. Je gaat op reis, arriveert op Schiphol, wetende dat je nog een paar uur door moet brengen voordat je in het vliegtuig stapt.

LEES VERDER

Facebook: Exodus Exit

Twee maanden lang was er onrust in Marketing-Nederland. De ene na de andere blog of nieuwssite berichtte namelijk dat Facebook tanende zou zijn, vooral onder jongere gebruikers.

LEES VERDER

Facebook Marketingcongres

Met 1,11 miljard actieve gebruikers per maand is Facebook nog altijd het grootste social network ter wereld. Ondanks alle berichten over verval, advertentie-moeheid...

LEES VERDER

De twee trends in 2013

Afgelopen donderdag organiseerden Fortress en Shot By Models Factor 13. Een paneldiscussie in 2 rondes over social media trends in 2013.

LEES VERDER

Highlights TEDxAmsterdamWomen

Ideeën, verhalen, kennis, dans, muziek, maar vooral inspiratie was er te vinden in het Okura Hotel. Het derde event van TEDxAmsterdamWomen werd geopend...

LEES VERDER

Melkunie Koeienbingo

Single Dora, benjamin Blesje en de bourgondische Kat. Ze staan weer in de wei, de Melkunie-koeien. In augustus heeft Arla Melkunie weer teruggebracht in de supermarkt...

LEES VERDER

Mastercard’s Facebook magazine

Begin november lanceerde Mastercard een magazine op Facebook: Selected By. Via een app worden bezoekers geïnspireerd met mooie, exclusieve producten uit webshops.

LEES VERDER

Review: Dr. van der Hoog

Crèmes, maskers, peelings, serums, zelf kan ik er geen genoeg van krijgen en met mij heel veel vrouwen niet. In een leven vol stress, borrels met te veel hapjes en wijn...

LEES VERDER

Review: Cavello & Thomas Dekker

Cavello heeft een re-branding ondergaan en komt met een nieuwe website en nieuw gezicht: Thomas Dekker. Ooit het paradepaardje van de Nederlandse wielrennerij...

LEES VERDER

Review: 5 EK inhakers

Met het naderen van de aftrap van het EK, gloort de hoop op een nationale overwinning. Met in het achterhoofd de discussie of sport en politiek...

LEES VERDER

OAD reizen en Facebook

In september 2011 schreef Twinkle dat Facebook-marketing in de reisbranche bij veel bedrijven steeds hoger op de agenda wordt gezet.

LEES VERDER

Pepsico zet YouTube-influentials in

In augustus lanceerde Pepsico Doritos de ‘Doritos Skip or Trip-actie’. In de online campagne konden jongeren twee onbekenden uitnodigen om samen met hen op een citytrip te gaan.

LEES VERDER