Bavaria

Over dit project

  • Klant: Bavaria
  • Merk: Bavaria
  • Diensten: Conceptontwikkeling. Interactie design. Visual design.

Achtergronden

Hoe houd je grip op je marketingmateriaal als je actief bent in 120 landen? Voor Bavaria ontwierpen we een nieuwe brand portal. Daar kunnen medewerkers, toeleveranciers en reclamebureaus alles vinden voor hun merk en werk. Bavaria is de tweede brouwer en bierexporteur van Nederland. Het familiebedrijf uit Lieshout is actief in 120 landen, met diverse biermerken en aanvullende producten. Bavaria produceert jaarlijks zo’n 400 miljoen hectoliter bier.

Doelstellingen

Bavaria werkte al met een beeldbank voor uitingen en campagnes. Een eenzijdig downloadportal is niet meer van deze tijd. Tegenwoordig is alles interactief en sociaal. Daarom was het tijd voor vernieuwing en werd een platform gecreëerd waar de gebruikers op een interactieve manier geïnspireerd worden met wat de Bavaria-merken te bieden hebben. Het is one-stop-shop waar personeel, distributeurs en reclamebureaus alles kunnen vinden over de verschillende merken.

Portal

Voor Bavaria ontwierpen we een nieuwe brand portal. Centraal in het ontwerp staat een vooraanzicht van een sfeervol café, dat de look & feel van de diverse Bavariamerken toont in verticale lamellen. Kies je een merk, dan ‘opent’ de bijbehorende lamel tot schermvullend en treed je de wereld van het merk binnen. Eenmaal in de brand portal vind je daar alles wat je nodig hebt om professioneel met het merk bezig te zijn: achtergrondinformatie, POS materiaal en een creatiemodule met templates voor allerlei uitingen die je binnen de portal zelf kunt aanpassen aan je specifieke behoefte. MassMovement tekende voor het concept, interactieontwerp en grafisch design van de brand portal. Ook maakten we een aantal explanimations die gebruikers wegwijs maken in de nieuwe brandportal. Daarnaast ontwierpen we een interne campagne om de brand portal onder de aandacht te brengen bij de mensen die ermee moeten werken: My Bavaria Unlocker – een interactieve floor ad met drie vragen, waarvan de antwoorden in de nieuwe portal te vinden zijn. De eerste twaalf deelnemers die alle vragen goed beantwoordden, kregen de code van een echte locker, met daarin een aansprekende prijs.

Resultaten

Met de nieuwe brand portal krijgt Bavaria meer eenheid in de uitingen die ontwikkeld worden. Bovendien versterkt de brand portal de brand identity voor toeleveranciers, reclamebureaus en andere partners. Zij zien in een oogopslag waar het merk voor staat. En relevant beeldmateriaal is zo gevonden.

Neem contact met ons op